Dikkat ! Yüksek oranda Tein İçerir



görsel:Pinterest'ten alıntıdır
Çay Nasıl Demlenir:konumuz bu.Çay mı pehpeh diyen insan evladı o ön yargını yavaşça yere bırak öyle oku dünyanın en leziz püf noktasını anlatacağım. Pişman olmama garantili.Şimdi tek soruda o çayı doğru demleyip demlemediğini anlayabiliyoruz.Nasıl?şöyle çay demlerken çaydanlığın hem altını hem üstündeki demliği kullanıyor musun? Cevap evetse tamam aradığım sensin hemen bırak o demliği "Yanlış yapıyorsun".Bilen biliyordur ama bilmeyenleriniz varsa onlara tarifim, nasıl ki içtiğiniz herhangi bir içeceğin örneğin meyve suyu yada Türk kahvesinin içine su karıştırmıyor isek çaya da su eklemiyorsunuz.Lezzet kaybı tamamen.Ha çok hassassınız dır ortalama demde bir çay size dokunuyordur orası başka.Ama çayı sadece kendin için demleyeceksen ona göre ayarlanabilir,dem oranı.Misafirlerden kimisi çok açık isteyince bende mecbur sulandırıp veriyorum .Şimdi bu çayın bir kaç ismi var "Küpleme-Tek Demlik" benim duyduklarımdan ikisi.Ben de bu şekli 22 yaşında öğrendim ki o yaşa kadar kendimi tiryaki sanıyordum.Değilmişim şu an dışarıdan içtiğim çayı bitki çayı niyetine içiyorum  o kadar yani.
   
 Denemesi sizden tarifi benden;lazım olan kaliteli bir su,pet şişelerdeki içme suyu ile olmuyor genelde ben sevmiyorum.Şebeke suyu çok kireçli ise illaki su ısıtıcısında kaynatılıp öyle konacak demliğe yoksa bulanık oluyor.İki kişi için su ısıtıcısına 1,2 lt su koyup kaynatıyorsunuz ortalama bir demliğe koyup bir taşımda burada kaynatıyorsunuz sonra bir kenara alıyorsunuz taşmayacağından emin olunca ,çayınızı atıyorsunuz.Her çay farklı koyulukta ve lezzette oluyor illaki.Ben arada değiştir semde sürekli"Lipton Doğu Karadeniz" kullanıyorum





Hafif bergamot aroması var.Siz çayınızın deminin yoğunluğunu demledikce anlar ve ölçüyü tutturursunuz.Benim ufak demlik yaklaşık 1,2 lt su alır ve neredeyse ağzına kadar dolar.Ölçü olarak bir küreğim var,resimdeki küreklerden ortadaki arkadaş.Onunla tepeleme bir kürek atarım.







Bu kürek ortalama bir çay bardağı kadar çay alıyor.Sonra kapatıyoruz demliğin kapağını üstüne bir örtü bile atılabilir 10 dakika demlenmesini bekliyorsunuz.Kapağı açtığınızda çay çökmüşse olmuş demektir afiyetle içiyorsunuz.Akıllardan çıkmaz bir çay lezzeti için bu kadar yazdım ettim bin tane fotoğraf ekledim üşenmez sen bir su koy bence.Bu çayla kurabiye de yenilebilir ama bence muhabbet en iyisi.



Yorumlar

  1. Haydaaa... yarın yılların tiryakisi anam üzerinde bir deneme yapayım o zaman... aslında bildiğin frenchpresste filtre kahve yapmak gibi bir şey dimi hocam? Yanlışsam notumu kırın! :)
    Bi de 22 yaşında çay tiryakisi olmak nedir yahu! Ben baya geç başlamışım bu mereti içmeye. Evet, meret. :P

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denemesi bedava,umarım beğenirsin.O dediğin kahve yöntemini bilmiyorum çünkü ben Türk kahvesi dışında kahve içmiyorum etrafımda içen insan yok:)Kendimi bildim bileli çay içerim otuz senemi verdim çay candır

      Sil
    2. youtube da izledim şimdi amca alete kahceyi koyup su ekledi,biz suya çay ekliyoruz.Demlenerek çöküyor:)

      Sil
    3. :)) aman yarabbi sıra önemli!!
      Ay zaten söyledim yüz verilmedi. Yenilik mi ouvvv! :/ kendime deniycem, çayın gelsin diye bekliyorum.

      Sil
    4. Ah eskiler yenilik sevmiyorlar maalesef sen iç afiyet olsun:/

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından