Ergenliğin ayak sesleri



Gündemimiz daha dün gibi "terrible two" lar çişe alıştırmalar falan filandı.Dün google a "10 yaş yalan" diye bir arama girince fark ettim bir daha zaman çok ama çok hızlı geçiyor.Madem burası onlıne bir günlük olmuş zaman gelmiş oğlumla ilgili komik-heyecanlı hatıraları girmişim bunu da yazmalıyım.Mevzu bilgisayar oyunlarından bu ortamda çocuğumu nasıl korurum değil ama genel olarak bunun etrafında dönen bir sarmal.Bu yıl bir telefon aldık çünkü okuldan eve benden önce dönüyor evde telefon yok ve artık beşinci sınıfta hafta sonları kurstan veyahut ihtiyaç halinde bize ulaşması gerektiğinde kullanır diye düşünmüştük.Ha bunun yanında wi-fi bağlantısı olan bir ekran görünce aç kurt gibi saldırmasın.Gözü doysun kendi sınırlarını çizsin gibi şeylerde amaçlarımız içindeydi belki.Zaten bu tarz konularda ne katı kurallarımız nede sınırsız serbestlik tanımadık ona.İki yaşında oyun oynadığı bir tableti ve uyması gereken saat sınırları hep vardı.Telefon ona verilirken içine bir takip programı koyduk. Youtube gibi sitelere erişimi yoktu.Saat akşam onda telefon uykuya geçiyordu ve aktivitelerinin günlük bir raporu mailimize düşüyordu iznimiz olmadan uygulama yükleyemiyordu. Hah tamam şimdi gönül rahatlığıyla verebiliriz derken henüz "Black Mırror"izlememiştim:)İzleyenler bilir bir bölümde bir anne çocuğunun vücuduna bir implant yerleştiriyordu ve bir tablet sayesinde kızının duygu durumundan sağlık durumuna her şeye anlık erişebiliyordu,gördüğü şeyleri isterse blurlayabiliyor korkacağı sesleri mesela sokaklarında bir köpek vardı kız okula giderken ona havlayan,her defasında kızın nabzını yükseltiyor diye köpek havlamasını kız sekiz yaşına kadar hiç duymamıştı.Neyse spoiler vermeyeyim izleyin muhakkak en güzel bölümlerden birisiydi.Teknolojinin bizi nelere sürükleyebileceğinin en  güzel örneğiydi.Neyse bende oradaki annenin kontrol bende havasıyla bir kaç ay geçirdim.Ama bir insan yavrusu yetiştirirken asla ama asla kontrol sizde olmuyor. Bizde de durum böyle oldu bir gün kurstan aradı bir oyun yükleyeceğim arkadaşlarımla oynayıp hemen sileceğim dedi okey dedik bu emrivakiye.Sonra bekledik aradan haftalar geçti bulduğu her boşlukta oynamaya devam etti.Sabahları erken kalkıp okuldan önce okuldan gelip ben eve varıncaya kadar.Odasına uykudan önce kitap okuyacağım diye girdiği vakitlerde.Geçen hafta okulunda genel bir sınav vardı.Uzun paragrafları hiç okumadan sallamış şeklini sevmediği matematik sorularını kale bile almamıştı.İki hafta üst üste anlamadığı bir dil bilgisi konusunu anlatıyorum.İşin komik yanı bende bilmiyordum yıllar geçmiş fiil köküydü-çekim ekiydi falan önce çalışıp onunla tekrar geçiyoruz.Şimdi sınava girsem 36 yaşımda yüz alırım öylesi tekrar ettikNeyse ona defalarca anlattığım konu onda ertesi gün puf diye uçmuş gitmiş.Bazen bizi dinlemiyor dinlediğinde anlamıyordu.Bir oyundu tüm bunlara sebep.Neyse babası oyunu sileceksin dedi.Bu onun hiç hoşuna gitmedi baya karısı ölmüş gibi ağladı etti.Babası bir kaç saat sonra sileceğim demiştin ne değişti haftalar geçti diye çıkıştı.İşte hikayede bundan sonra başladı.O hafta boyunca her kuytuda oyunu tekrar yükledi tekrar sildi babası bir kere tekrar yükledin mi diye sordu hayır dedi.Bu arada kaç dakika oynadığının bile raporu geliyor.En son hafta sonu etüt çıkışı öğretmenlerinden birisi sınavda yirmi soruyu okumadan beş dakikada işaretleyip eline tutuşturduğunu kalan zamanda resim çizdiğini söylemiş.O gün ikinci kavgayı arabada etmişler babası play store ye erişimini engelledi akşam biz yemek yerken babasının telefonundan yasağı kaldırıp tekrar yüklemiş tekrar oynamış ve sonrasında silmiş.Ertesi sabah biz uyurken babasının telefonunu karıştırırken görmüş babası.Sonrası yandı gülüm keten helva babası bir yandan ben bir yandan saydırdık.Bu konuda kaçıncı konuşmamızdı bilmiyorum ama onun ilk yalanıydı.Etrafımızda benzer yaşta çocukları olan bir sürü arkadaşımız var herkes çocuğunun farklı bir yönünü metheder zaman zaman kimisi iştahından,kimi çalışkanlığından,kimi boyundan posundan düşündüm de ben ne olursa olsun her durumda oğlum bana yalan söylemez diye övünürdüm .Aslında neyi daha çok önemsiyorsak beklentimizde onlar oluyor.Tutunduğum dalda ilk çıtırtı olduğu için çok koydu.Bana kalsa ben elinden alacaktım telefonu,babası al kullan ama karşındakileri aptal sanma dedi.Odasının duvarına bir çarpı işareti koydurduk altına yapma yazdı.Sen her şeyi unutuyorsun bu yazı burada durdukça unutma bu konuşmayı dedik. Bilmiyorum işe yarar mı yaramaz mı?Genel olarak güven problemi olan bir insanım fakat çocuğuna güvenmeme çok farklıymış.Tamir olur mu bakıcaz zaman gösterecek...

Yorumlar

  1. Bir kez yalan söyledi diye sürekli söyleyecek hali yok. Size güvenmesini sağlayın. O zaman söylemez. Ama üstüne giderseniz yalan yalanı doğurur. Umarım bir daha olmaz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sürekli yalan söyleyecek diye korkmadım,sadece şaşırdım bir an bocaladım belki.Üstüne gitmiyorum bizden korkmasını asla istemem

      Sil
  2. Umarım en kısa sürede düzelir Ters Pabuçlar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. zamanla neler yaşayacağız kimbilir,umarım düzelir

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından