Cici Film Yorumu

 


Dün bi blogger arkadaşımın postunda "babam ve oğlumdan sonra final bölümüyle ağzıma eden ikinci film"gibi birşeyler okudum,sözü edilen film Cici ydi.Cici ne olaki yabancı herhalde falan dedim ama ofiste iş güç kaynadı gitti bakamadım.Youtube da bizim evde izlenen bir eleştirmen var.Akşam bizimkiler çayın yanında bir açtılar ki "Cici"den bahsediliyor.Allah biliyor ya benim beye Netfliks harici bir platformdan 1500 bölümlü bir dizi bulduğumdan beri açıp bakmıyorduk.Bu da ayrı bir travmamız bin tane dizi öneriyorum,netflix de yoksa izleeyemiyoruz neymiş diğer platformlara üyeliğimiz yokmuş.Ay bin tane site var dizigom falan filan açalım yok.Ülen kaçak elektrik kullanıyoruz sanki.70 jenerasyonu kafası mı? yoksa içine kaçmış Sabri bey sabitliği mi bilemedim.Pandemi öncesi evde internet yoktu,o vakitte bir korsan amcaya yükletiyorduk beğendiğimiz dizileri o da bu sitelerden indirip yüklüyordu ama ona para veriyorduk ya zaar oradan mı caiz görüyordu bilemedim.Neyse ne geçelim,eleştiri sırasında Yılmaz Erdoğan'ı görünce şahıs ergenlik aşkım olur hakim bey:)benim dememi beklemeden açtılar.

Anam ben nassıl sanatsal film sevmiyorsan benim Sabri Bey bir o kadar seviyor.Yeminlen ruhumu eskiden çamaşır yıkarken çarşafı bükerlerdi ya hah aynı öyle büküyor bu tarz.Bunun adı beğenmemek de değil belki de benim tanıdığım gerçeğin ta kendisi olması ile alakalı olabilir.Pandemi de şu sokağa çıkamadığımız günlerde adam açıyor filmi yeminlen yanına bir leğen fasülyeyle geliyorum ayıklıyorum, iki kişi ekranda bakışıyor uzaktan bir horoz ötüyor,mutfağa gidiyorum o yemeği pişiriyorum,sofrayı kuruyorum geliyorum bakışıyorlar.Sonra yemeği yiyoruz ,çay falan demliyorum nerdeyse bizde akşam oluyor filmde bakışanlardan biri yerinden kalkıyor öten horoz az öteye gidiyor:)Tabi abartıyorum ama bende bıraktığı his bu  "arttırılmış yavaşlık"

Hah neyse cici'yi bir açtık Berkun Oya filmi hatırladınız değil mi Berkun ismini "Bir Başkadır"dan? Benimde sonsuz sinema kültürüm bu kadar fakat hiç bilmeden izlesem ne kadarda Bir Başkadır'a benziyor derdim, ağızda kalan o kekremsi tattan.

Çok anlamam bu tür filmlerden,ben bile sevdimse anlayanlara ilaç gibi gelecektir.Naptın yavrucuğum film eleştirisi mi yaptın şimdi sen diyenlere ikide kocama verdim veriştirdim çok iyi geldi walla:)


    

Yorumlar

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ya o filmde bir sahne vardı "kolye nerde"diye dönüp duran benim erkekler yarıldı gülmekten tekrar tekrar tekrar tekrar hiç sonu gelmedi o sahnenin.Benin kaşımın teki falan seyirdi o ara.Bak ben izlemiyorum kesinlikle tercihte etmiyorum ama maruz bırakılıyorum:)Koş sevim koş sanatsal film var diyor ayar oluyorum.Ege kırsalı,anadolu yaylası,okey gömün beni oralara gıkım çıkmaz ama bu türün komedisi hiç gitmiyor bende.Drama bir yere kadar çekilebilir geliyor ama sanırım Berkun Oya ile sınırlı kaldı bugüne kadar.Nuri Bilge Ceylan filmine filan anesteziyle sokarlar ancak,hiç dayanamıyorum.Dediğim gibi bu fimlerdeki herşey bana fazla tanıdık,birsi dayım diğeri amcam ve ben bu tipolojiye sahip kimselerden tiksinerek büyüdüm.Oyunculuklara tek laf edemem masterclass oluyor bu filmlerdeki performanslar,cici de beni olgun şimşek ağlattı.Herif resmen duygularımı halay mendili gibi salladı.

      Sil
  2. Çok tatlı yazmışsın gülümseyerek okudum ama çoğu film beni de bayıyor. Anime dünyasında dalışa geçtiğimden beri pek insan izlemeyi sevmiyorum sanırım, sıkılıyorum yani. 😅 Arada dizi izlerim hoşuma giderse, başka da pek yaptığım bir şey yok. Kitaplara sardım bu aralar. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ay benim oğlumda anime izlemeyi çok sever.En iyisi kitaplar aslında ama bu ara "Genç Werther'in Acıları"baydı beni

      Sil
    2. Sanat filmi izleyemeyen biri için "Genç Werther'in Acıları" gerçek bir acı, at bi kenara bence. Al eline acısız bir dürüm, pardon kitap :)))

      Sil
    3. Kitapta beyime aitti zaten 😕şu an ufkunu açtın Leylak hanımcığım.sorun bende değil o zaman

      Sil
  3. Robert Bresson - Sinematografi Üzerine Notlar kitabında diyor ki;

    "İçi boş bir "sanat sineması", "sanat filmi" düşüncesi. Sanat filmleri, sanattan en yoksun filmler."

    Belki konuyla ilgilidir diye şey ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Robert beyin sözü doğrudur diyecek kadar bile bilgim olduğunu düşünmüyorum bu konuda.Sadece bir his var sizdede olur mu bilmem damakta bir lezzet.Bu bazen resim bazen bir melodide.Sanat çok boyutlu bir şey ben sadece kullanıcı tarafında naçizane hislerimi belirttim.teşekkür ederim yorum için.

      Sil
  4. Ahahahahahahs ya ne çok güldüm. Okuduğum en iyi eleştirilerden biriydi ve evet bende anlamıyorum bu tarz filmlerden içime de daral geliyor. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)güldünse fasulye ayıklarken gözlerimi devirmem falan herşey canlandı o zaman gözünde

      Sil
  5. :) ben de pazar günü andropoz adlı diziye başladım, netteki sitelerden, engin günaydın ın, vallahi bir bölüme zor dayandım, avrupa dizilerinden sonra yerli diziler çekilmiyor ama tv de teşkilat, yargı, balkan ninnisi, bir peri masalı izliyorum severekten >:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Andropozu da gördüm ama izlemem sanırım.bu ara izleme şevkim pek yok galiba.birde yukarıda bahsettim kara mizah sevmiyorum,fragmandan öyle bir tat aldım

      Sil
  6. öhöm ilk cümlenin dördüncü kelimesinde bahsolunan arkadaş benim. yazıyı bir yandan su içip bir yandan etrafı kollayan ceylan tedirginliğinde, filmin beğenilmemesinden mütevellit sümsüğü ha şimdi yedik ha şimdi yiyeceğiz kaygısıyla okudum yeminle.
    neyse ki korkulan olmadı. ama sen de süper kritik etmemişsin filmi!
    sonuna kadar anlamadım filmi beğendim mi beğenmedin mi. yani iyi senaryo yazabilirsin. bir düşün derim:)
    tuhaf olan ise sinema blogumda yazmak için bir sürü not almıştım. ama toparlayamadım yazmak için, sonra da sildim. finali çok dağıttıysa demek ki. doğaldır ki herkese aynı duyguya yaşatmayacak film ve finali.
    ama ve yine de finali bırakıp bir iddia daha atmak boynumun borcu olsun! olgun şimşek'in kızın Ankara'da okuduğu liseye gittiği anısını anlattığı sahne için bile izlenir film..
    evet böyle, hadi bakalım!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog yoruma kapalıysa buradanda yetiştirim öyle bir çene var bünyede 😄ya film güzeldi,sadece ben bu tarzı sevmiyorum demek istemiştim.Olgun Şimşek aldı aldı çarptı bir kaç sahnede.Senaryo konusunu iltifat olarak alıyorum, ben en fazla yapılmış işin dedikodusunu yapıyorum naçizane

      Sil
  7. ha bir de sildiğim notlarımdan aklımda kalan, kız küçükken acıların kadını şarkısıyla dans ederken şarkının sözlerinin annesine dokunması sonucu annesinden niye azar ve sümsük yediğini yıllar yıllar sonra idrak etmesi ve acı acı gülmesi de "fena" bir sahneydi..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kızın küçüklüğünü oynayan kızda ışık vardı. siz atlamayın filmin kritiğini yapın muhakkak,benim gibi yarım yamalak izleyenler için çok kıymetli detaylar yakalayabiliriz

      Sil
    2. şimdi şöyle yaptım. önce blogun yorumhanesi üzerindeki yıllanmış tozları silip süpürdüm. sonra 3 kulhu bir elham okuyup yorumları açtım :) ve filmle ilgili yeni bir yazı asmak yerine cici yazımın altındaki yorumhaneye naçizane düşüncelerimi yazdım. görev tamamlandı. sonra ben duymadım, bana kimse söylemedi olmasın. evet böyle.

      Sil
    3. Allah utandırmasın 😁

      Sil
  8. Ben izlemedim hala,
    ama aklımda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de yorumlarınızı bekleriz izledikten sonra 👍

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından