Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Bir söz "Hiç ölmeyecekmiş gibi bu dünya için,yarın ölecekmiş gibi ahiret için çalış diyordu"ahiret kısmını bilemedim belki kalbi temiz kategorisinde mansiyon falan alırım.Bu dünya içinse hiç ölmeyecekmiş gibi çalışmaya devam.

Koronanın kıpkırmızı boyadığı mahallemde marketler kavanoz kapağı yetiştiremiyor.Sebep önümüz kış.En güzel yerli ürünler o kavanoza girecek kış geldiğinde afiyet ile yenecek.Kadınlar karıncalara benziyor bu mevsimde.Yenecek ne varsa yuvalarına taşıyorlar sonra onları başka bir formda ölümsüzleştirip kilerlerinde saklıyorlar.

Mahalle pazarına girmeye cesaret edemedim yoğunluktan,marketten domates aldım konserve için.Evde domatesten daha çok ihtiyaç duyduğum birde yoğurt vardır herhalde.
Bu yıl ilk defa vişne reçeli yaptım.Vişneleri arkadaşım toplamış sağ olsun.Sen bunu şekere yatır sonrada kaynat deyip itekledi.Eskiden olsa kaynatır verirdi,galiba bana balık tutmayı öğretiyor.

Minnak acı biberlerden turşu denerim yada jaleponeden, ekime kadar yolu var.Mahallede bazen yol kenarında bahçesinde yetiştirdiği ürünleri satan birileri oluyor,bu gidişle ancak onlardan alışveriş edilir.Ne denk gelecek benden kalacak mı kim bilir!ay böyle bir problemim var. Aramızda kalsında reçel yapayım diye aldığım meyveleri gömüyorum ben evlerden ırak.Ne diyelim Allah başka dert vermesin.



Afiyette kalın hazırladıklarınızı afiyetle yiyin




Yorumlar

  1. Off ne güzel dizi dizi kışlık domates kavanozları ❤ Eline sağlık, arı gibi çalışmışsın :)
    Bizim mahalle de kıpkırmızı, aylardır bakkala ne gelirse onu yiyerek yaşıyoruz. "Şeftali yok, üzüm yollayayım?" diyor, "Olur, olur" diyoruz. Bu da bir yaşam şekli :D Sadece peynir ve bakkalın inatla getirmediği dut mut gibi şeyler için atıyorum kendimi kıpkırmızıların içine. Peynir çok önemli :D
    Ay ben de doğrayıp dondururum diye şeftali almıştım, yarısından çoğunu yediğim için, eveth, olmadı. Neyse bakayım bakkalda şeftali var mı yoksa gene üzüm mü yollayacak ahhahhah :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Peynir önemli tabi en sevdiğim peynirin kilosu90 lira olmuş.Allahın tulum peyniri bir mersinli köylü den toptan alma fantezisi kuruyorum.olacak gibi değil ortam

      Sil
  2. maşallah maşallah eline sağlııık. hangilerinden kaçar kavanoz yaptın sölesenee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 29kavanoz domates resimdeki ,üç yarım kiloluk kavanoz reçel💖

      Sil
  3. https://www.dizibox.pw/diziler/the-head/

    https://www.dizigom1.com/diziler/the-head/

    https://dizilla.com/dizi/the-head/

    YanıtlaSil
  4. Biz de domatesle çok içli dışlı olduk.

    YanıtlaSil
  5. telefondan yorum yapamıyordum, bilgisayara kavuşunca: ohhhh afiyet olsun!!!! eline sağlık şahane duruyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aha enterasan ben bu yoruma cevap vermiştim yayınlamadım herhalde:)teşekkür ederim

      Sil
  6. Yanıtlar
    1. evet yazın lezzetleri kışın olmuyor yazdan yapılan herşey çok enfes geliyor.

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından