Pişi Lobisi-Genç gösteren pudralar

Gecenin kör bir vakti binanın yangın alarmı ötmeye başlıyor ötmek değil beynime beynime çakıyor.Eski evde de  bir gaz alarmı vardı.Mayalı poğaça -kolonya kokusunu doğalgaz zanneden olağanüstü teknoloji beni burada da takip ediyor galiba!Haftada en az üç kere ötüp bir vaka olmamasını buna yoruyorum.Şimdi bunları yazarken düşündüm de gerçekten bir gaz kaçağı olsaydı eski evde, yeminlen kılımız kıpırdamayacakmış ota boka öten bir alarm yüzünden.Hiç olmasaydı o alarm,burnumuza gelen yabancı bir kokuda komşudan mı geliyor yahut bir yerde kaçak mı var diye sorgulardık "hay ebesinin böpreeğine" diye saydırmak yerine.Gerçekten bir yangın çıksa durum burada da değişmeyecek,kıçımıza alev deyinceye kadar fosur fosur yatacağız sanki.  

Yuval Noah Harari de öyle diyor son sürüdüğüm kitabında(21.yüzyıl için 21ders)Homo Sapiens avcı toplayıcı dönemlerinde tüm duyularını kullanırdı-kullanmak zorundaydı .Toprağın altındaki mantarı,etraftan gelen tehlikeyi fark etmek için tüm duyularıyla yaşardı.Gelişen teknoloji ile ihtiyaç duymadığı tüm duyuları köreldi diyor.Mantar dolapta security kapıda hesabı.

Tabiki O'nun cümleleri daha özenli entellektüel zaten onun cümlerini okumak için kırk lira para ödüyorsunuz benimkiler bedava:)armut dalda kız balkonda sallanır vay vay türküsünü tüm homosapiens blogdaşlarıma yolluyorum.

Buradan sabah ezanında poğaça yapan konu komşuya,kalori falan diye bikbikleyince poğaça-pişi lobisinin "Sende avradım diye gez"diye salladığı füzeye,poğaça yapanı hamarat ilan eden düzenin 36 beden ısrarının altında yatan sosyo ekonomik baskılara,zayıf insanı yemek yapmayı yahut ağzının tadını bilmez aydaş olarak etiketleyen beyinlerle yapılan her muhabbette -he üç beyazı kesmek gerek un -şeker birde alçı deyişlerine bağlarkenee,lan nerde virgül koyacaktım diye diye saatlerce saçmalayabilirim ama yeter bence.Size de yazık,bedava hizmet diye beynimin tüm bokunu püsürüğünü halılarınızın altına süpürmeyeyim. Sizde insansınız!Apla burdan 24 geçiyor muydu? diye kalkasım var.

Geçen eski gazeteleri karıştırırken buldum bu sayfayı.İçinde bulunduğum zamana ait değilim hissi giderek artıyor.İşveç mi isviçre mi oraların bilim adamları "al apla zaman makinesi yaptık" deseler düşünmeden yıl yazmazda artık date falan yazar ileri inglizcemle! oraya1930, location kısmına da Londra yazmazsam şerefsizim.etek selamı ile gittim.



Yorumlar

  1. Dişleri kuvvetlendirmek suretiyle etkisi medeniyete hizmete kadar varan Radyolin'in etken maddesi neydi acaba? Ay valla şimdi olsa kullanırım, diş ağrısını kesiyorsa eğer, isterse içinde uranyum olsun :D Teknoloji bizi hımbıl etti hakikaten, bir yandan da teknoloji olmasaydı herhalde soyumuz tükenmişti. Gerçi o zaman da gezegen bir rahat nefes alırdı. Bilmiyorum :D

    Bizim alt katta gece yarısı gibi yemek yapmaya başlıyor ben yaşlarda çalışan ve küçük çocuklu bir kadın. Etli kurufasulye, çorba, börek ve saire. Herhalde bir planı var ve başka boş vakti yok. Ne zor allahım kadın olmak.

    Poğaça-pişi lobisine şu küçük anımı anlatmak istiyorum; anamı anjiyoya götürdüm, fabrika gibi çalışıyordu hastanenin o bölümü. Annemi sedyeyle içeri aldılar, içerden "ÇOK ŞÜKÜR ALLAHIM NİHAYET ZAYIF BİR HASTA!!" diye sevinç çığlıkları geldi. Damarlarımıza da yazık, sağlık çalışanlarına da :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. radyolin değil genç gösteren pudra mı yoksa sürme şekli mi neyse o ilgimi çekti benim de:) Radyolini bilmemde benimkini Paradontax bildiğin uyuşturuyor.Ara ara başka bir macuna geçince ağzımın yarısı ötüyor:)Diş hekimleri sözleşmişcesine sensodyne deselerde paradontax benim bebeyim ha birde karbonat hindistan cevizi ile yaptığım organik bir bebeyim var :)çocuk uyumuyorsa gündüzleri yapamıyordur belki işleri:(ay kadın olmaklar:/buralar karbonhidratın kabesi ama tırt olduğum konu bir yerde bitmeyen diyet muhabbetleri ayh darlandım gideyim

      Sil
  2. Bizim alarmda sık sık kolonya kokusuyla başlıyor bağırmaya, önceleri anlamamış gerçekten gaza dair sorun var sanmıştım kısa sürede çözdük ki kolonyaya hassasmış, gerçekten olası ciddi bir durumda ne yapacak meraktayım dilerim olmasın, 36 bedene karşılar bir ara hayatımdaydı çok bunalmıştım zayıfsın diye dürtülmekten, yaz günü içime tayt giyip bir görüntü elde etmeye çalışırdım ah ben :/ şimdi rahatım şükür, pişi lobisi ne güzel söz :) düşündüm bizim apartmanın ki ben olabilirim, bişeyler kokuyorsa kesin bizim evdendir, allahtan kimseyi menzilime almıyorum ama ben :)
    o gazete sayfasına da bayıldım, günümüze bir gripin ulaşabildi sanırım. Ah eskiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pişiye asla karşı değilim başkası yapıp ikram edince löp löp yiyebilirim😂lobi dediğim oluşum eski evde o alarmı vakitli vakitsiz öttürünce çok soğudum😵

      Sil
  3. Allah seni napmasın ha haaaaa nefis bir yazı buu yaaa :) hangi birine güleyiiiim :) bu yazını koyayım bi ara bloguma herkes gülsüüün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deep bana çoğu kısmı acıklı geliyor😂teşekkürler güzel yorumun için

      Sil
    2. son yazıma koydum bu yazınıııı :)

      Sil
    3. deep mersi ,beğenmen yeterdi paylaşman onore etti:)etek selamı ile selamlıyorum leydimi:)

      Sil
  4. O yangın alarmı bizde de aynı, kafasına göre ötüyor 😂. Bayıldım yazınıza, kara komedi gibi, zaten bizim toplumumuzda yaşamak kara komedi , ellerinize sağlık, şimdi ben de nerede virgül koyacağımı şaşırmadan gideyim 🤗

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aha tam manası ile "kara komedi"ağzınıza sağlık.Siz koysanız da ben virgülde hiç es vermeden okuduğum için çok mühim değil:)

      Sil
  5. o zaman makinasında ben de istiyorum valla...müthiş yazıydı..tek kelimeyle helal olsun...hiç gülesim yoktu aslında..Allah da sizi güldürsün inşallah...kucak dolusu sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ay ne güzel kahkaha atan birini hayal etmek bile çok güzel😊hep gülün sevgiler benden

      Sil
  6. Selam:)pişi sevdalısıyım bende offff çok severimmm:)yazın keyifliydi:)
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim bende başkası yapınca sevenlerdenim,teşekkürler😉

      Sil
  7. Ya şu corona belası yüzünden, pişi, portakallı kek ve bol şekerli çay eşliğinde diyet muhabbetlerinden mahrum kaldık iyi mi? Bi de üstelik, gram vermeyip daha da alıyoruz canına yandımın :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Korona dedikodu ve diyet lobisini de etkiledi diye anlıyorum yorumdan😉

      Sil
  8. paylaşım için teşekkürler

    YanıtlaSil
  9. Merhaba

    Bloggerlar olarak telegram grubunda buluştuk, yazılarımızı ordan paylaşıyoruz, daha fazla kişiye ulaşıyoruz. Telegramda kimseye numaranızı vermiyorsunuz zaten google plus grupları gibi düşünün. Grubun adı Blogger Türkiye. Eğer katılırsanız çok sevinirim.

    YanıtlaSil
  10. paylaşım için teşekkürler. güzel blog.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından