2020 Ocaklar

2020'ye sağlıklı bir başlangıç yapmak için ailecek hastanelere taşındık.Etrafımızda direnenlerin ellerinden tutup muayene ettirdik.Oğlumun saçlarında bir bölgede yazdan beri konak kepek tarzı bir şeyler oluştu eczacıdan bir şampuan losyon aldım ama gerilemedi.On beş tatil bahane aile hekimi şahane deyip gittik.Mantarmış dönemsel hormonlar neden olabilir veya berberlerde kullanılan fırça makas gibi aletlerden bulaşabilirmiş.Mevcut şampuanı kullanmaya devam edeceğiz,ekstra bir losyon alıp geldik.Göz muayenesi olmuyordu bir yıldır,bir numara miyop olan gözleri ikiye çıkmış.Gözlükçü de çerçeve fiyatlarını duyunca tansiyonum oynamış olabilir yada her ay babası ile 1.700 tl bağkur primi ödediğimiz bir sistemde devlet desteğinin 50 tl, hak-ediş süresinin üç yıl olduğunu öğrenince de olmuş olabilir.Elli lirayı alsam içim soğurmuydu cıkk ama onu da alamayınca bir hoş oldum.Küfürsüzlük çok zor biliyonmu:)Duygularımı tam ifade edemiyormuşum hissi...

Ben her sonbahar adet edindiğim üzere kan tahlili yaptırmıştım sağlık ocağında.Her yıl düşen d vitamini sebebi ile ilaç kullanmaya devam ediyorum.Bahara kadar içecek demirim var evde,bağkurum bunlara cüzi bir ücret karşılığında ulaşmamı sağlıyor hamdolsun.A haber mod on! Oğlumun doğumundan beri gitmediğim ertelediğim jinekolog muayenesine gittim smear testi yaptırdım.Bir daha anladım ki doktorları ve hastaneleri sadece dizilerde seviyorum.


Ama meşhur klişede olduğu gibi Yaradan yokluklarını göstermesin muhtaçta etmesin amin.Endişelendiğim birkaç şey vardı misal son beş yıldır atak yapan pms sendromumun hormonsal bir sebebi yokmuş.Doktor. hanım "senin beynin ile ilgili"dedi.Özünde manyaksın o dönem gün yüzüne çıkıyor demeye getirdi belki.Sebebi net olarak bilinemeyen bu sendromun diğer adı "çalışan kadın sendromu" Eğer bundan mütevellit ise derdimi seviyim ne diyeyim.Zira ofiste değilken daha çok yoruluyorum ben özellikle evde.Ofiste en azından kıçımın üstüne oturuyorum ama ev bildiğin off-road parkuru ha yanlış anlaşılma olmasın ben bu hikayede şoför değil daha çok arazi aracı oluyore.
evde ben temsili değil


Bi ara benimkiler belediyenin mahallede açtığı parkta bisikletle bir kaza geçirdiler.Buraya kadar ne kadar normal değil mi bir de şöyle dinle.On bir yaşındaki çocuk dağ bisikleti ile atlamaya çalıştığı parkurda takla atıyor bu çocuğun ebeveyni bak oğlum öyle yapılmaz şöyle yapılır deyip dalıyor parkura netice oda aynı şekilde takla atıyor.asndfghtjj:)Hala kaşım gözüm seyiriyor düşündükçe.Eve bir geldiler dizleri parçalanmış morarmış.Küçüğü bileğini tutuyor büyüğü kaburgasını.Oğlanın ki uzun sürmedi de beyim kaburga filmi çektirdi bir hafta ağrıyı çekince.Kırık yokmuş ama acısı bir ay sürermiş."Ne kızıyon düşe düşe büyüyeceğiz" diyen kişi kırk iki yaşında bir erkek olunca on bir yaşındakine dönüp bir şey demek nafile bir eylem oldu.Kendi kendime tövbe ettim iki oğlan çocuğunu sokakta yalnız bırakmaya.Yaş farkı kalmıyor konu extrem sporlar olunca.

Arkadaşım bir süredir acıkınca elim ayağım titriyor diyor şeker olmasın hemşire dedikçe ama biliyon mu benim açlık şekerim süper diyordu.Kocamdan biraz hipoglisemi tecrübem var onun da açlık şekeri normal aralıkta seyreder ama bilen bilir ikinci öğüne yaklaşırken o İlhan İrem gibi naif duygusal adam  gidiyor yerine bizimkilerdeki katil gibi bir şey geliyordu.Trafikte çok dönüp baktım "kim lan bu yanımdaki adam"diye.Zira öndeki arabaya sürekli "vatandaşa cart curt yok" modundaydı.
kocam şekeri düşünce:)


Arkadaştaki belirtiler biraz daha farklıydı.Sağ olsun hastanenin önünden geçmeyen tiplerden,tuttum kolundan gittik şeker intöleransının olduğunu öğrendik diyet spor ile halledebilirsin değilse diyabet adayısın dedi doktoru.Yıllardır kilo vermek konusunda sıkıntılar yaşıyordu bu problem kaynaklı olabiliyormuş.Aman siz siz olun gün içinde şekerli şeyler aşeriyorsanız veyahut acıkınca sen sen değilsen (bknz:beyim) tokluk şekerinizi,şeker intoleransınızı ölçtürün basit bir kan tahlili bazen hayat kurtarabiliyor.selam ederim güneşli bir bozkırdan

Yorumlar

  1. Ay geçmiş olsun yahu! O gözlük 50 lirasına ben de çok küfrederdim. 6 yaşımdan beri gözlüklüyüm üstelik, allah bilir annem ne düşünüyordu her sene değişen camlar, sık sık yamulan ve kırılan çerçeveler hakkında :)

    Ya yemin ederim bu kilo almak bütün dengesini bozuyor insanın lanet olsun. Sık kilo verip almak da iyi değilmiş. Şimdi biraz oturup buna dertleneceğim. Zaten pms başlamak üzere, kendimi bir balon gibi hissediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. pms ssk'lı bağkurlu kadınlarda olmuyor demek ki:)Kilolar ödemler gel gitler bazen diyorum erkek olmak lazımmış hani o parkura bisikletle dalma kafası iyi bir şey gibi

      Sil
  2. Ya sağlık işlerine gülünmez ama güle güle okudum, seni çok iyi anlıyorum özellikle kızımdan sonra evdeki kız erkek erkek sayısını eşitleme babında gelen oğlumdan sonra. Bu arada ben 3 kaburga kırdım bisiklette ama gıkım çıkmadı, 5 gün sonra valla tosunu değiştirme masasına çıkarıp bebek bezi değiştirme dahil yapıyordum neden çünkü bizim bey eş zamanlı olarak fazla yediği sucuktan migren atağı geçirdiği için parmağını dahi kıpırdatamayacak haldeydi. 2 sene geçti hala sinirliyim (gideyim bi şekerime baktırayım).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülmene sevindim ben hiç sevmem hastalık muhabbetini ama şeker konusunu kamu spotu olma adına yazdım.Ben kocamı hipogilisemi teshisine kadar beş kez boşardım ama üşendim belki😂seni anlıyorum sucuk nedir ya adamı sucuk yaparım ama üşenirim belki😉

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından