Korona korona sinsice girdin kanıma gizliceeee!



Doğurduğum günden beri  dünya üstünde tehlike arz eden her şey için çarpı iki katı endişeleniyorum.Eskiden ölmekten korkmazdım misal şimdi grip bile olmadan kışı atlatacak tüm önlemleri alıyorum.Niye diye soracak olursan ,yatacak zamanım yok ve senin enerjinin düşmesi,beslenme ve evin temizliği ile ilgili düzenin kaçması ve şöyle ünlemeler demek;

Anne temiz çorabım kalmamış!
Anne test kitabımı bulamıyorum!
yemekte sadece bumu var?
benim ütülü gömleğim kalmamış!
Anne dolaptaki meyveler çürümüş!

Bir hafta sonu yatmak  hafta içi bu türkünün çeşitli mixlerini dinlemek demek ve bana hastalığın ızdırabından daha çok sıkıntı veriyor bunlar.Grip olup bir hafta sıcak çorbaya limon sıkıp yatmaklar meğerse lüksmüş.(not:ananızın kıymetini bilin)Hal böyleyken bir de korona çıktı ve korkarım çok uzakta değil.Geçen oğlum speaking dersine gelen İranlı öğretmenden bahsederken Allahım o ne anlattı ben neler kurdum. İranlıymış hımmm ne vakit geldi? bir süredir sınır girişleri kapatıldı.Yok canım yeni gelmemiştir.Hapşurmuyordu değil mi demeden dağıttım kafamdakileri çünkü o sırada adamın telaffuzundan falan bahsediyordu.

Tüm gelgitlerin içinde anne olmak için aşçı-temizlikçi kimliğinizin yanında yaşam koçu ve özgün bir sanatçı olmanız şart.Sosyal hocası orhun kitabelerini yap getir demiş ve her proje ödevinde olduğu gibi başladım "Ne alıp veremedikleri var bu veli kişisiyle?N'apacan adamlar yapmış 8.yüzyılda.Bana niye ödev veriyorsun?Otuz yedi yaşıma kadar az mı yaptım diye saydırırken hoop köpük bulmak lazım oğlum en iyisi o, ytong taşı da olur ama kim nerden bulacak" moduna 0-3 saniyede geçiverdim.Ahanda orhun kitabesi inşaat bendenize yazılar oğlana ait.ilkinden bile iyi olmuştu (Trabzonlu müteahhit ağzıyla)Ama hoca hanım bir tane olmaz üç tane olacak demiş.Köpük basıyoruz evde anasını satıyım...



Sorası kuş evi projesiydi.Hocası annenin eline sağlık demiş :)Ödevi bize verdiklerinin teyiti bu oldu.



Yarın Regaip Kandili,Konya da Şivlilik demek.Şehrin tüm çocuklarına benimki hariç okul tatil,kapı kapı gezip şeker toplayacaklar.Ardowski sağolsun yemek konusunda olduğu gibi abur cubur konusunda da acayip seçici toplasa da yemiyor yese ayrı bir ızdırap bknz:Canan Karatay.Ayrıca milletçe bir tarafımızdan tatil uydurma hastalığı ona bulaşsın istemiyorum.Biz çocukken sabahçı isek, öğleden sonra öğlenci isek, sabahtan öğleye kadar toplardık.Whatsup anaları yoktu bizim zamanımızda.

Ayrıca bana göre okulun en güzel günleri kimsenin gelmediği o üç beş kafa dengi arkadaşın olduğu ders işlenmediği günler.Çalışan annelerin çocukları mecbur geliyorlar.Geçen yıl bir öğretmenleri hadi demiş okulun olduğu mahallede şivlilik toplamışlardı.Akşama kadar topladıklarını yeyip makara yapmışlar oh mis:)


Geçen yıldan kalma fotoğraf,cinoları dağıtması için apartman görevlisine,kekleri Ardowski'nin okula yollamıştım.Kandiliniz mübarek olsun şivlilik tadında günlere inşallah...


















Yorumlar

  1. Ya ben bu Cinolar için ruhumu satarım. 10 senedir blog yazıyorum, zaman zaman komşu bloglarda beliriyor Cinolar. Resmen blog yazma işinin bir parçası oldu Cino belirmesi. Ay allah bilir gelip sana da ağlamışımdır Cino diye, fotoğraf geçen seneden kalmaysa.

    Niye veriyorlar ayol bu ödevleri madem "annenin eline sağlık"? Çok güzel olmuş ama ikisi de :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sen geçen yıl kendi kendine ağlarken şivlilik zamanıydı bende sana alır yollarım demiştim kibarlık ettin istemedin.Yaz adresini kaysılısı portakallısı ertesi gün kapında:)Zahmet falan olsa yeminlen teklif etmem zevk duyarım adres elimde dursun her sene yollarım:PŞivlilik bu şakaya gelmez sevabı büyük.Ödev konusu karmaşık bence milli eğitim çileni tamamladın mesajı yolluyor onlarda biliyor 10 yaşındaki çocuk onu yapamaz "kaliteli zaman"geçirelim şeysi belki.Ama kalite de tartışılır ben saydırıyorum yapamazsam:)

      Sil
    2. Ay yansın bu dünya ya yolla lütfen Cinoları kapıma, canıma yetti artık ahhahhhahha :D Nereye yazayım adresimi bacım, söyle oraya yazayım. Vericem bu adresi ben, kaç sene olmuş ağlaya ağlaya.

      Sil
    3. :) sen yoruma yaz benim maile geliyor yayınlamam:)ptt kargo var yakınımda yollarım yarın :)

      Sil
  2. Geçenlerde bir akşam oğlumu uyuturken bana içli bir şekilde " anne bana söz ver lütfen sakın ölme"...….
    :(
    ölmemeliyim :)
    cino candır ha ha

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kıyamam en büyük korkuları bu galiba:(Allah uzun sağlıklı ömürler versin;)cino candır gerisi heyecandır

      Sil
  3. Kendi hayatımdan kesitler okumak ne keyifliydi :) evet ellerimize sağlık o projeler hep elimizden öptü çünkü, Şivilik ilk defa duydum bilmediğim ne çok şey var, bu bloğu da bilmiyordum tanıdım çok mutlu oldum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. seni görmek tanımak da çok güzel Derya hoşgelmişsin:)

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından