Nörve ve Korona



MeMeT  diye ne güzel kodlamıştım ben Maske Mesafe Temizlik kurallarını. Reyis tamam diye kodladığı gün karıştı bende  her şey. İlk günler tüm hasta yakınlarına gayet bilimsel şeyler sorarak tüme vara-yazıyordum. Şekeri var mı? sistemik bir hastalığı? hımm...Sonra o kadar absürt durumlar oldu ki salıverdim.Hani dipçik gibi diyeceğim insanlar sürünürken kaldıramaz dediğim kimseler öksürmeden atlatabildi bu hastalığı. İşin içine kayıplar girince mizahı da kalmadı lakin burası Türkiye;şebeke suyuna antidepresan salsan salınır hizmettir yani.Komedi değilde kara komediye döndü tüm süreç.Aşı karşıtları ilk günden istemezük neslimizi kurutacak bunlar diye başladılar. Sağlıkçısı da vardı bu gurupta dört çocuklu ev hanımı da. Aşıları kırmızı kurdeleye sarıp kapımızda bekliyorlarmış gibi hallendikleri günler daha çin aşısı piyasaya çıkmamıştı. Çift maske kullanan ile pandeminin ilk gününden beri tek kullanımlık maskeyi yıkayıp yıkayıp kullananı aynı sokaktaydı.Virüsü sırf yaşlılar ölsün diye ürettiler diyordu bir arkadaşım;internet alışverişi yapamadıkları için gereksiz görüyorlarmış ölsünler istiyorlarmış diyordu.Annem hasta olan herkesin pis olduğunu düşünüyordu;Nörvenin tüm iş arkadaşları korona olmuşlardı Nörve olmamıştı sebep çok temizdi, seksenbeş kere elini yıkıyordu .Ben elimi doksan kere yıkamaya o günlerde başladım.Nörveden daha temiz olmalıydım.Nörve benim hayatım  boyunca kıyaslandığım hayali bir kahramandı aslında annem onu her yeni tanıştığı arkadaşının kızıyla ete kemiğe büründürünceye kadar.Ergenliğinde sivilcesi olmayan Nörve çok hamarattı çok akıllı,çok güzel,çoktu yani.Sonra evlendik Nörve hamileliği süresince yedi kilo ben yirmidört kilo aldım.Nörve dengeli besleniyordu.Zayıflığım yürek yarası olmuştu ömrümce "yesen filan bir adam olursun"dan geldiğimiz noktada bir kere aşermeyen bünyemin sebepsiz aldığı kiloların müsebbibi dengesiz beslenme olmuştu. Okuyucu ne yediğimi sorgulama Nörve dengeli beslenip yedi kilo aldıysa ben x beslenip yirmidört kilo aldım içler dışlar çarpımı bilinmeyeni yalnız bırak tamam işte.

Pandemi boyunca Nörveler tüm sürece hakimdiler yani.Beslenme,temizlik tavuk suyuna çorba, kaz kemiğine lades.Ben sokağa çıkma yasağından muaf olduğum halde gitmediğim anama babama Nörveler bilinçli bilinçli gidip geliyorlardı.Bu bilinçli gitmenin aslına eremedim araştırıyorum onu.Geçen Nörvenin anası yine bilinçli gittiği bir düğünde korona oldu.Peşin satan esnaf pozu alıp bir iki laf etmek vardı büyümüşüm zaar  Allah şifa versin dedim.Bir de şu var Sağlık Bakanı gibi sürece hakimiyetimi sürdürmeliyim,ergenlik hırslarımla coşacak zaman değil,bazen tam sövecekmiş ama açıklama yapmaya  devam ediyor gibi hissediyorum Fahreddin Husband ile empati yapıyorum.
Nörve de aşı karşıtı meydanı ona bırakmadım Allahtan aşılarını oldular sıra ikinci dozda. Tüm ülke aşılanıp feraha erdiğimiz zaman Sağlık bakanı ile beraber küfür ettiğimiz bir basın toplantısı yapabiliriz ben Nörve ye artık Fahreddin Husband kimi dilerse:))

Yorumlar

  1. :))))) sana bayılıyorum. Nörve halt etmiş.
    Bu süreci böyle iyi özetleyen okumamıştım! Her satırı doğru her satırı delirtecek ölçüde doğru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bayıl bana ben de sana bayılayım Nörve oynamasın 😉

      Sil
    2. Bu arada benim hayatımdaki nörvenin adı da Selen! Adımız bile benziyor ama o annemin süper örneği ben öirkin ördek yavrusu olarak kaldım :)))))) Yani sadece okumadım yaşadım bu yazıyı :)))))

      Sil
    3. Sölen diyelim,bilmeyen anlamaz.püsürüklü mevzular

      Sil
  2. Biraz olmuş gelmeyeli ilk foto gülümseterek karşıladı hemen, özlemişim yazılarını,sanırım sende bir başkasıyla kıyaslanmanın zehirlenmesini yaşamışsın geçmişte rahmetli Doğan Cüceloğlu öyle diyordu "bir başkasıyla kıyaslanan çocuğun ruhu zehirlenir" diye ne bilsin bizimkiler o zaman bu kadar psikoloji yoktu ki, şimdi biliyoruz da oluyor mu onu da bilmiyorum umarım oğluşa zerk etmemişimdir :/ Eprimiş maskeler görüyorum etrafta allah bilir kaçıncı kullanılış, okulun açılışıyla paranoyaklıklarım ve temizlik ritüellerim katlandı bakalım ne kadar dayanacağım. Bu arada bende 20 kilo almıştım hamilelikte bünye meselesi bence öyle çok bilgiç beslenmeyle alakalı diil hatta biraz endişe ederim o kadar az kilo almış olana bebek açısından, eğitim bizdeki en büyük açık ha eğitimlilerden de zaman zaman gariplikler görüyoruz o da eğitim kalitesiylen alakalı deyip kaçıyorum, sevgiler ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok yazasım vardı ama tıkandım resmen, arayı açmam o yüzden.herşeyi oluş anında mizah ile karşılayamıyor um.göçme ve aydınlanma süreçlerim var birde zehirli bir ruh 😶benim kıyas travması ergenlikte başladı ama bitmedi.oğluma bunları anlatıp gülüyoruz travmalarımı komedi malzemesi yapalı çok güçlü hissediyorum.travmaları olmadan güçlensin diye oğlumu aşılıyorum 😁eğitimsiz sevgisiz bir toplumda yetişen bir insan bazen severken bile hırpalıyor sevdiğini.çok görmüyorum üzülüyorum çoğu zaman.öpücükler sana.korkma çocuklar çok özlemiş okulu 😘

      Sil
    2. Kızlar ben iki hamileliğimde de 5’er kilo aldım :)))) valla hiç 1 defa bile eleştirmedim 20 kilo alanı ya siz de bizi eleştirmeyin bünye işte!

      Sil
    3. Allah'ın işi yani dokuz ay kusan insan var standart olmaz.ben normal beslenip 8.aya kadar çalıştım.alan alır almayan almaz.ben o halimle çok hora geçecem beklentisi ile çöktüm😏

      Sil
  3. çok keyifle okudum yazınızı :) kahrolsun bağğğzı şeylerde geçen Nörve olmalı

    YanıtlaSil
  4. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  5. çok ayıp çooook bak nörve böyle alay etmez kimseyleee, kara mizah yapmaz, bi nörve gibi olamadııın ha ha haaa :) nörve gerçek isim mi yaa, merve neriman zöhre karışımı gibi kikiki :) bu korona şeysini uzaydan gönderdiler yaaa hepimizi zombi yapcaklar :) ha haa köpeği boşver sahibine dikkat et beynini kullanıyooo :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adı Merve ben nörve demeyi seviyorum 😏işime gelmeyen herşeyin telafuzunu değiştirme huyum var😁hanım kızlar benim yaptığım hiç bir şeyi yapmaz bilirim 🙃

      Sil
  6. Ay şu Nörve'lerin saçlarına bir yapışasım geldi:)) Corona biter de Nörveler bitmez ama maalesef:))
    Benim hiç Nörvem olmadı galiba. Annem başkasını örnek göstermezdi hiç.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nörveler bitmez bence de😶sevdinse benimkini al ama annen kullanamazsa bir işe yaramaz Nörve'yi boşa vermemeli

      Sil
  7. :) ne güzel.yaşanma anında da gülebilsem çok şükela olurdu ama buna da şükür.

    YanıtlaSil
  8. Mücadele ettik kazandık, sonunda vaka sayısında da liderliği yakaladık, daha ne olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :)Walla son tahlilde belediye başkanı hedefimiz mavi diye bilboardları donatınca mor olalımda gör ebeyin böpreğini diyordum tamamen ergence nefretlerle.Hani kongreler bitti oturun artık evinizde dedikleri noktada sıyırdım ben!

      Sil
  9. Ancak bu kadar güzel anlatılabilirdi :) Ağzına, diline, aklına sağlık :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından