Sigarayı Bırakma Güncesi

 

05/03/2021 
1.Gün fena değildi, temizim freşim hepinizi deşerim diye diye geçti. Gece bir kaç kez uyandım. Sabah uyanır uyanmaz kahvaltıdan sonra sigara içemeyeceğime üzüldüm. Allah'ım bir oruçluyum hissi çöktü. Hiç bir şey yiyesim yok. Üstüne sigara içemedikten sonra yeme içme a.q

24 saat doldu:Oruç ama iftarı olmayan türden. Bugün bir uyuşuğum sorma,hiç bir şey yapasım yok.Gece uyku tutmadı ama uykulu değilim. Korku filmlerindeki karakterler gibi gece yarısı şak diye gözüm açılıyor en az üç dört kez, sonra dön dur.



48.saat :o uyuşukluk az geçer gibi oluyor ama arada geliyor.Pazar kahvaltısı tütünsüz pek bir halta benzemedi. Gece yine 3-5 nöbeti tuttum ama sabah çok güzel uyandım anlamadım on saat uyusam bu kadar tatlı uyanmazdım. Garip bir şapşallık var üstümde arada gülümsüyorum, Heıdı'nin teyze kızıyım da sanırsın Peter ile keçileri otlatacağız birazdan. Ay o tepelerde ne sigara içilirdi amma:)



72.saat :nikotin artık fizikselolarak vücudumda değil, Nikotin çekilmesi diyorlar buna,ne çekildi ne çekildi.Kafam, ilk okulda çizdiğimiz evin yaz kış tüten bacası gibi tüte tüte yandı gitti. Midemdeki nikotin canavarı bugün ölüyormuş Allen Carr öyle diyor,sıra beynimdeki yavşakta!





Bir uygulama indirdim adı "quıtnow" diyor ki; 6 gün 1 saattir temizmişim 54sigara içmemişim 40,50 lira kardaymışım. Bugün eski ofisin oraya gittik dönüşte ofise bıraktı eşim.Ofis sigara dolu kimseler yok.O bana bakıyor ben ona:)

Beynimdeki Nikotin Canavarı

-Yak bir tane
- niye?
- yakk bitmez bu ömür böyle 
-vay anasını sebep ne niye şimdi yakıyorum? 
-eski ofisi gördün efkarlandın
-Efkarlandım değil mi?
-......
-S..tir git eski ofisi gördüm diye niye efkarlanayım
-Düşün ne güzel içerdin orada 
Aklıma yatıyor gibi oluyor.Dehliyorum düşüncesini.Bu sefer farklı bir taraftan giriyor;
-yak gitsin bir kereden bir şey olmaz,hem kimseye söylemene gerek yok aramızda..
-s..tir git melun köpek.Eskiden sadece bağımlıydım birde karaktersiz yalancı olacağım ha  
"al buda aramızda"



Sonra derz aralarına deterjan sıkıp fırçaladım bir süre.Şu an ofis türüm türüm deterjan kokuyor.Eski ofismiş!tövbeler olsun nefret ettiğim bir yerdi, beynimi dikeyim uydurduğu şeye bak.

Bugün tam bir hafta oldu.Allen Carr'ın kitabını alıp öyle bırakacaktım.Youtube'da bir videosu varmış,artık nasıl bir bırakasım varsa o videodan sonra bıraktım.Ha kitabı muhakkak alacağım duydum ki kitabın çevirmeni çeviri sırasında bırakmış.Eşim şu bir haftadır çok azalttı içtiği sigara adetini kim bilir başkalarına da sebep olur. bu kitap.

Gün içinde bazen böğrüme bir öküz otursa da her sabah sigarasız uyandıkça daha iyi hissediyorum.Öküz gün geçtikçe daha az gelip daha az yatıp gidiyor.Giderken küfrettiğini duyuyorum kendimle gurur duyuyorum. Yıllarca yediğime içtiğime dikkat ettim,sağlık-sağlıklı tabiri ağzımdan düşmezken  bir taraftan sigara içerek Allah biliyor ya sahtekar gibi hissediyordum kendimi.Saçım cildim inkar etmiyordu, nerdeyse 20 yıldır bu boku içiyordum.Saç tellerim inceldi, cildim matlaştı kuru mu yağlı mı nemsiz mi anlamıyordum artık.Görsel kaygılarım daha ağır çünkü sabahları aynaya bakınca ciğerlerimi görmüyorum. Son zamanlar maskeden mi sigaradan mı bilemediğim nefes performansı düşüklüğü oluyordu bunu sigaraya yordum.Ne kadar seviyorum desem de bu boku içmeye devam edersem soluk alamayacaktım bir gün. Al sana prova, maskeyi çıkarıp derin bir nefes alıyorum bazen ve şunu düşünüyorum;ya bir gün koah olursam neyi söküp atacağım nefes almak için?Binlerce görünmeyen maske tıkayacak ağzımı burnumu.

25.Gün :Sanırım 10.gündü içme isteğim yok oldu gitti. Yemek yapamam, tiryaki arkadaşlarımla rahat takılamam safsataları geçti gitti mis gibi oturdum kalktım. Bunlar beynimdeki canavarın uydurduğu bahanelerdi.21 gün arınma hissi için oldukça önemli diyorlar ben isteğin kaybolması ile ikinci haftamda yaşadım özgürlük duygusunu darısı tüm tiryakilerin başına. Hayatımdaki her şeyi sigaradan önce sigaradan sonra diye kodlamışım sizi de bırakma sürecinde en çok zorlayacak bu konu olacaktır.Misal sofrayı toplamadan yak bir sigara,çay kahve geldi yak bir tane daha,kuaförde beklerken, evden çıkmadan, temizliği bitirince,kitap okurken ara verince,iş yerinde molada.Yok ebesinin damı bitmiyor bitmiyor inanın bana hiçte bitmeyecek.
Ama tiryakiysen savunman şunlar oluyor benimkiler bunlardı misal;

Yav az içiyorum zaten,bir zevkim bu var,amann hepimiz ölmeyecek miyiz...

Bunlar nikotin canavarınızın içerden verdiği sufleler. Az içenler ne kadar az içiyorsunuz ben günde 9 sigara içiyorum diye kaydetmiştim quıtnow'a çok fazla sayılmazdı şimdi bakıyorum ne diyor uygulama

Sigarasız gün sayısı:24 gün 19 saat
içilmeyen sigara:223
Kurtarılan para:167tl

"223 sigara =1 karton +1 paket sigara" korkunç değil mi?



9 yaşımdan beri bu kadar dinç uyanmıyordum desem, yediğim her şeyin tadı arttırırlmış gibi.Cildim göz altlarım 10saat uyuduğum dinlendiğim günlerden daha iyi görünüyor.Geçen hafta 2km tempolu yürüyüşün ardından 6.kata merdivenlerden çıktım bacaklarım sallandı ama nefesim kalbim zorlanmadı.
Geç olmadan sizde bir düşünün. Bırakmak lafı tiryakiyi korkutur.Bir yerde okumuştum "içecek olursam bakkallar dolu sigara" diyordu eski bir tiryaki.Doğru aslında ama mahrum kalma hissi Allen Carr yöntemini anlayan insanlarda olmaz büyük ihtimalle. Ben ikinci haftamda kitabına ulaştım size tavsiyem kitabı okuyun ama o videoyu da izleyin, nikotin canavarı görsel hafızanızda kalsın.72saat beslemezseniz ölecek o yaratık sonra beyninizdeki başlayacak ama tünelin ucunda tertemiz ve sakin bir yer var.
İçtiğim dönemden daha sakin bir ruh halim var şu an nasıl desem içerken bile yakalayamadığım bir  sakinliğe sahibim,halbuki çoğu sigarayı endişelenince yahut sinirlenince sakinleşmek için yakardım. Uykularımın kalitesi arttı. Bağırsaklarım biraz yavaşladı ama oda bu sürece dahil bir sıkıntı ve geçecek. Ekşi sözlükte sigarayı bırakanların deneyimlerini yazdığı 2bin küsür sayfalık bir bölüm var orayı bol bol okudum hani bana eşekten düşeni getirin demiş ya hoca,hah orası onlarla dolu, başaramayanda çok başaranda.
Bunun bir madde bağımlılığı olduğunu anlayıp sizi öldürünceye kadar bitmeyeceğini,şiddetini giderek arttıracağını arttırırken o yalancı rahatlama hissinin azalıp bir noktada onu emcükleyip ciğerinize çekerek neyi niye yaptığınızı anlamadığınız bir yerde bulacağınızı unutmayın.Gırtlak kanseri nedeni ile gırtlakları alınmış insanların sigara içmeye çabalamalarını bir düşünün bahsettiğim nokta orası.Keyfi nerede,havası nerede?




Tüm tiryakiler zekidir diyor Allen amcam en iyi onlar bilir bu bokun zararını.Tüm tiryakileri seven eski bir tiryaki olarak su çok güzel gelsenize diyorum.


Yorumlar

  1. Vallahi tebrikler. Hayatında tek dal tek nefes dahi sigara içmemiş biri olarak “ne çekmişin bacım be” diyesim tuttu.. Ömürlük olsun inşallah ;) en zor kısmını atlatmışsın sanki! <3

    YanıtlaSil
  2. Ceren hayatımda bir fırt çekmemiş ilk insan olabilirsin XO Ne güzel ben ilk meraktan çektiğimde ilkokula gidiyordum:)doğuştan keşşş:(Aslında beklediğimden kolay oldu,en azından agresifleşirim sanmıştım.Normalde içemesem köpek çekerim millete olmadı vallahi olmadı.Bir tatlı huzur almaya geldik ah kalamıııştaan diye gezdim:)ömürlük olsun duana amiiiin diyorum öpücükler yolluyorum

    YanıtlaSil
  3. Bravo ne kadar iyi etmişsin tebrik ederim. Çok zor olduğuna şüphe yok ama yenilmemişsin ya pes dememişsin süpersin. Ben içmiyorum hiç içmedim de, merak ettim denedim tabi 18-20li yaşlarda ama tutmadı iyi ki tutmamış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. sağol Derya,pes etmemek önemliydi birileri bir gün nette pes etmek üzereyken yahut henüz bırakmayı düşünüp korkarlarken aranırlarsa okusunlar diye yazdım bu postu.Ne şanslısın bilsen.Hiç içmemiş insanlar daha destek oluyorlarmış bu süreçte onu öğrendim

      Sil
  4. Blogunuzu takipteyim bloguma beklerim.

    YanıtlaSil
  5. böyle devam et heidi, pes etme :)

    YanıtlaSil
  6. Sanırım sene 2010'du. Alan Carr'in "Sigarayı Bırakmanın Kolay Yolu" kitabı bir şekilde elime geçti. Kitabın 2/3'ü bittiğinde sigarayı bırakmıştım. Üstelik sigara içenlerin yanında sizin de yazdığınız gibi hiç eksiklik, istek duymadan:-)) Arkadaşlarım epey bir şaşırdı o dönem. O kitap elden ele dolaşarak bir çok insanın da bırakmasına vesile oldu:-) Vazgeçmeyin sakın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vay ne güzel 11 yıl dile kolay 🙃tebrik ediyorum.Darısı benim ve isteyen herkesin başına

      Sil
    2. Yok aslında pek öyle değil:-)) Şevkiniz kırılmasın diye o kısmı yazmadım, 2 sene sonra tekrar başladım.. Ama siz vazgeçmeyin, kişiden kişiye değişir sonuçta:-) Keyifli bir hafta sonu dilerim.

      Sil
  7. Şevkinizi kırmamak için o kısmı özellikle pas geçmiştim, 2 yıl sürdü sadece 😂 Ama siz vazgeçmeyin 🙏☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hımm anladım.iki yıl bile geçse hiç bitmeyen bir tehlike var yani.dokuz ay milat diyen birisini okumuştum enteresan.teşekkürler bilgi için önemli bence

      Sil
    2. Yanlışlıkla fazladan girdiğim yorumda da belirttiğim gibi kişiden kişiye değişen bir durum, 45 yaşında bırakıp 70 yaşında halen içmeyen babamda farklı bir örnek:-) Ama gerçek olan birşey var ki, babam 70 yaşında ve halen rüyalarında sigara içtiğini söylüyor:-) Zor bir süreç, kolaylıklar diliyorum.

      Sil
  8. blogun dünkü yazımdaa :)

    YanıtlaSil
  9. Çabanız için kutlarım umarım başarılı olursunuuzz :))

    YanıtlaSil
  10. Ne güzel hiç başlamamış olmak.Etrafımdaki herkes içiyor ama bıraktığımı bilenler özen gösteriyor.

    YanıtlaSil
  11. Tebrikler, eğer yeniden başlamazsanız:) Ben geç başlayan biriyim ama epey uzun zaman oldu içmeye başlayalı yine de. Çok kez bırakmayı denedim. Bazen bir hafta sonra, yedi ay sonra ve bir keresinde de iki yıl sonra yeniden başladım. Aman ne güzel, iyi ki bırakmışım, artık nefret ediyorum diyenler bana garip geliyor, sanki kendilerini kandırıyorlarmış gibi geliyor bana. Özellikle iki yıl bıraktığım dönemde kendime aşırı bir güven gelmişti. Sigarayı bıraktığımız zaman genellikle kilo alınır ama ben o dönemde diyet uygulamış, sporla birlikte yaklaşık 20 kg vermiştim. Öyle bir güven gelmişti ki, bundan sonra asla başlamayacağımı düşünmeye başlamıştım. Ne olduysa bir arkadaşımın hadi bir tane iç ısrarı karşısında onu kıramadım. Sanıyordum ki artık sigaraya ben hükmediyorum, kolay olmuştu bırakmam çünkü. O bir tane dokunmamıştı aslında. Ondan sonraki süreçte kendime daha çok güvendim. Madem ben bunun esiri olmuyorum, arada bir tane içmemin ne zararı olabilir diye düşünmeye başladım. Birken iki oldu, şeytan dürtmeye başlamıştı bir kere. Daha sonra günde iki üç tane içsem ne keyifli olur demeye başladım. Nasıl olsa kontrol elimdeydi. Evet, fena fikir değildi bu, yemekten sonra birer keyif sigarası tüttürmek iyi geliyordu. Dolayısıyla paket taşımaya başladım, arada bir kaptırsam ne fark ederdi, beş tane de çok sayılmazdı günde. Derken on oldu ve eskiden olduğu gibi bir pakete çıktı günde. Siz sakın yaptığımı yapmayın, aradan on yıl bile geçse, bir tane içmeye kalkmayın derim. İkinci bir husus, arada mücadelenizi blogta bu şekilde paylaşın bence bu da motive edici bir fikir. Kolay gelsin:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aptal blogger ekleme yaptıkça yazıyı blogroll de liste başı yapsa da ekleyeceğim.İnsan bazen sıkışıp kalıyor birileri ile aynı şeyleri yaşadığını görmek destek oluyor.Şimdi sen iki yıl deyince güldüm kendime.Arada bi tane yakayım isteği geliyor nadir oluyor ama oluyor.Bir yıl sonra bu istekler gelince yakarım bir tane diyordum sizin hesap bir yıl sonra kontrol bende diyecektim demem artık:)

      Sil
  12. Kapalı mekanlarda sigara yasağı başlamadan hemen önce; o zamanki patronum ki kendisi azılı bir sigara düşmanı olduğu kadar pintiliği ile de meşhurdur, paraya kıymış ve kendini bu illetten kurtarmak isteyen personeli Allen Carr seminerine göndermişti. Biri de ben ve nasıl da kararlıyım, bu defa gerçekten bırakacağım. Nasılsa seminer bende bi ters etki yarattı. Halbuki gayet de mantıklı gelmişti yöntem, niye böyle oldu bilmem. Adamcağız iddialı iddialı anlattıkça inat damarıma mı gazı verdi nedir, kodlamada bi hata oldu. Beynim error verdi; değil sigarayı bırakmak sigarayı bırakma isteği gitti bende. Hayır bi de nasıl bi alfalıksa seminerden "bu defa kesin bıraktım" diye çıkan bir kaç arkadaş daha beni görüp içmeye devam etti. Kendimi yakmışım haberim yok bi de başkalarını yakıyorum piii. Lakin temel hususlar zihnimin bir köşesinde kalmış ve hazır olmamı bekliyormuş ki bir-bir buçuk yıl sonra bir gün "yarın sigarayı bırakıyorum" dedim ve gerçekten bıraktım. Günde bir paketin üzerinde sigara içen ben 12 yıl oldu içmiyorum. Sigarayı zihnimde kötü kokuyla eşleştirmek çok faydalı oldu bende. Eskiden farkında bile olmadığım koku şimdi öyle bir tiksinmeye neden oluyor ki değil isteyip arzulamak, sigara içmiş biri yanıma geldiğinde bile rahatsız oluyorum.
    Kolaylıklar diliyorum size. Komşu blogdan sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aha şükürler olsun muvaffak birisi 🕺istemek önemli siz istemeden katılmışsınız ilk sefer.Nasıl sevindim anlatamam sizi tanıdığıma

      Sil
    2. Acı yok Ters Pabuçlar, acı yok! Başarabilirsin!
      Bir kaç gün önce paralel evren Şule'si ile tanıştım buralarda. Şöyle bi eski yazılarınıza da bakınca dedim; bu da acep paralel evren blogum olabilir mi? :)) Benim kafada yazan bir komşuyla tanışmak beni de çok mutlu etti. :))

      Sil
    3. Ne güzel bir histir o bilirim paralel evren şeysi🙃çok sevindim böyle hissetmene

      Sil
  13. Tebrikler, sigarayı bırakmam çol güzel bir duygu, ben de 8 sene önce bıraktım, hayatımda başardığım en güzel şeylerden biri...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sekiz sene dile kolay,asıl size tebrikler.destek için teşekkür ederim

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından