Psikanaliz & Antalya

 Benim saçma sapan eğitimlere katılma şeysim iki yıl önce yine nüksetmişti,konuyu duysan mabadınla gülersin "Onarıcı Adalet"iki yıl sonrası bir pandemi günü sınav olacağı açıklandı ya rabbi sınav merkezinde yine Konya yok en yakın merkez Ankara'dan tiksindiğim için.Bunu Sedat reis Sigmund Freud'un psikanaliz kuramın'ın gölgesinde şöyle açıklıyor.Sınav=Ankara /Ankara=gri diye yıllar içinde kod alan beynim bu şehiri sınav kağıdı ve gri bir toz bulutu gibi görüyor.Hah ondan mütevellit bir Antalya yaptı geldi bu kardeşiniz, eli boş gelmedi size fotoğraflar getirdi. Antalya'ya yaz gelmiş a dostlar:)











Bu ev kimlerindi o bahçe duvarı niye o kadar yüksek?Üst kısımlarda kuşların girip çıktığı delikler vardı. Bu duvarın ardındaki bahçe görmeden büyüledi beni.

Yorumlar

  1. Son fotodaki evi gördüğümde aşık olmuştum. Ne muhteşem günler yaşamıştır; evde yaşlılar, çocuklar hep birlikte güzel anlarların çoğunlukta arada da üzüntülerin olduğu zamanları yaşadığını hissettirmişti, bana. Sahiplerini, tarihini ve neden böyle olduğunu merak ediyorum ama nette küçük araştırmada bir şey bulamadım.:(( Bahçesi de müthiş bence. Tam anlamıyla eski zaman filmleri için muhteşem bir fon hatta esas karakter

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Fatma korkuyorum biliyor musun? bir araştırmaya başlarsam .okunu çıkarıyorum.Şurada https://terspabuclar.blogspot.com/2018/10/metruk-bir-ask-benimki.html olduğu gibi hasta oluyorum.Ama ağzımın suyu aktı resmen dur bakıyım boş bir vakitte çok şapmadan araştırıyım:)Kocam evin beyi çok kıskançmış galiba dedi bahçe duvarının büyüklüğüne yorumu bu oldu:)

      Sil
    2. Araştırmanın sonucunu merakla bekliyorum:)) .okunu çıkarmak güzel ya;)) Bende biraz öyleyim. Bu sayede araştırmaya başaldığım yerden öyle yerlere gidiyorum ki, bazıları anlamasa da ben kendimce mutluyum. Hatta Sultanahmet Camii arkasında minaresi yarı yıkık yerin hikayesini araştırırken ulaştığım blogun adresini vereyim, blog sahibi aynı dertten muzdarip ve muhteşem araştırmaları var https://lcivelekoglu.blogspot.com/

      Sil
    3. A bu blogu biliyorum,dur bir daha bakayım bir yorum yazmıştım Beyoğlu'nda bir evi araştırmıştı.90larda bir gazetede evin hikayesini gördüm.linkimi attım yayınlammadı,görmedi galiba.salt arşive muhakkak bak orası derya bu konularda Fatma

      Sil
  2. Ayyyy falezleri direkt ben kendime hediye olarak aldım :) Evde bence çok huysu bir fabrikatör (Haşmet bey) ve üç güzel kızı yaşıyordu. Fabrikatör Haşmet beyin eşi üçünkü kızı doğururken ölmüş, Haşmet bey bu nedenle hayata küsmüş, kızlarını bu bedbaht hayat ve kötü kalpli erkek milletinden korumak için bahçe duvarlarını 3metreye yükseltmiş, yine de küçük kızını geceleri o palmiyeye tırmanmak suretiyle odasına gelip onu kendine aşık eden Kemâlden kurtaramamıştı. Gerisi işte gül bahçesi, verona, yanak yanağa verilerek kameraya doğru mazbut öpüşmeler vs vs.
    Sonu iyi hikâyenin. Kemâl kızı alıp Ankara öhöm pardon İstanbul’a kaçıyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. koş Sevim koş masalcı doktor geldi.Hikaye çok hoş.Ben de güzel kızlar düşledim bu evde.Falezler senin olacak tabi benim mi olacak boyumu geçen yerlerde yüzemem ki:(

      Sil
  3. Vallahi gelmiş yaz, biz kuzeyliler de halen mevsimlik montla geziyoruz :-))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yani iç Anadolu da farklı değil.kot pantolon ruhumu sıktı 🕺

      Sil
  4. memleketime gitmişsin, iyi tatiller

    YanıtlaSil
  5. onarıcı adalet neymiş ki, dizilerde rastlamadım :) o evin bahçesinde genç kızlar oynarken evin erkekleri jön türkler ülkeyi kurtarma planları yapıyorlardı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. adalet bir kadın adı bana göre:)jön türkler deyince,tarihi bir çerçeve açtın konuya. Buradan bir yaprak dökümü çıkartırdık,bir torba çekirdekle oturabilseydik evin karşısına:)

      Sil
  6. Deep bahsedince geldim, iyi ki de gelmişim. Keyifle okudum. Görseller de çok güzeldi. Sevgiler selamlar 😊🤚

    YanıtlaSil
  7. Sınav=Ankara /Ankara=gri kodlaması epey eğlenceliydi, tabii o kodlamayı yaparken yaşananlar öyle olmamıştır :') Falez fotoğrafları güzeldi ama evin fotoğrafı daha da güzeldi. Böyle bir konağı bu halde görmek biraz hüzünlendiriyor insanı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara ömrümün çeşitli dönüm noktalarında mecburi sınav mekanı oldu.Nişanlı,yeni evli,hamile,emzikli bebekle çeşitli sınavlarım oldu 😕ev çok hoştu,içini gezmek isterdim.teşekkür ederim güzel yorumun için 🌼

      Sil
  8. Güzel fotoğraflar. Aslında o evi restore edip geleceğe daha dirençli hale getirseler ne güzel olur. Bu arada o denizin mavisi aldı beni benden:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ah ah deniz tam atlamalık:)inşallah girmek nasip olur herkese tuzlu su terapisi hiç bir şeye benzemez.Bir de o ev; evet çok tatlı restore etseler gel hamallığını sen yap deseler yaparım.

      Sil
  9. İsabetli seçim olmuş antalya bak Ankaradayım ama sevdiğim çok az yeri var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ankara Ankara seni özler her bahtı kara:P Oğlunun sınavı nasıldı?sonucu bereketli olsun inşallah

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından