Sen Terspabuçlarsın Aptal Olma!

 Merkür ters retro yaptı kıvrıldı kıvrıldı ülkenin bir tarafına girdi sanki. Benim kafam bir milyondu zaten bknz:sigarayı bırakma güncesi ..Araya bir Ramazan sıkıştırdım bu benim ilk sigarasız Ramazanımdı. Yirmi yıldır orucun ödül maması artık yoktu,dile kolay yirmi yıl günde 9-10 kez tekrarladığınız bir şeyi bir kaç ayda bıraktım demek bile çok zor.Ramazan neysede bayram sabahı içecekmişim gibi bir his geldi oturdu içime, vay anasını Romalılar 2.büyük atağım çok acıydı.Ağzıma .ıçtı tabiri caizse. 



La bu inatta ayrı bir zevk vermeye başladı ya bir saatten sonra. Bildiğin ruhsal işkence yapıyormuşum gibi hissettim bu anlarda.Bir zamanlar tuzu kuru pembe topuklu bir kız; kendini jiletleyen insanları ekrandan görüp "ne anlar insan kendisine acı çektirmekten"diye atıp tutmuştu. Karma mıydı atıp tuttuklarımızı bir bir yutturan? Al sana,ne anlarmış hem anla hem de anlat bakalım. Acele etme beybisi bildiğin sorudan başla....


Filtre kahveye dadandım bu süreçte, çok değil en fazla iki fincan içtim gün içinde.Aranma anlarında gayet iyi geldi. Lakin sizde hak verirsiniz bazı anlar oldu küvete kahve doldurup girsem olmadı .Rahmetli Tanju Okan'ın dediği gibi 

Benim en iyi dostum içkim, sigaram  filtre kahve ile moccam

Onlarda terk ederdi olmasa param....


hah işte kahvenin de kesmediği zaman bolca yürüdüm. Kulaklığımda en isyankar ritimlerle. Ergen oğlumun bile anlam veremediği şarkılar çok iyi geldi aha onlardan biri;


Anıl Piyancı "En Büyüğü Herkeste" isimli eseri:))

Hep eksi yönlerinden bahsettim gibi oldu. Manyak mıyım? kuru kuru bir işkenceyi kendime reva gördüğümden mi devam ediyorum sigarasızlığa? haaayır.Daha önce bahsetmiştim bebekler gibi uyuyorum. Sabah 6:30da gözüm açılıyor koşsam koşarım daha koşmadım:)öyle bir enerji. Hani ayılamazdım çay içmeden, kahvaltı etmeden yalanmış. Romantik komedi filmlerindeki o şapşal kız gibiyim ağzım çilek kokuyor ,ellerim krem:))Göz altlarım ilk düzelen yer oldu aynadaki surette. Cildimin rengi geldi. Bıraktığım günlerde bir foto çektim, ara ara devam ettim, aradaki fark korkunç.Bağırsak düzeni korkutmuştu iki ay sürdü nerdeyse ama düzeldi. Tünelin ucunda sadece ışık yok aslında yeni bir beden ve yeni bir psikoloji bu da demek oluyor ki yeni bir sen. İlginç bir deneyim


tütünsüz 94.günüm 846 tane sigara içmemişim eğer devam etseymişim ömrümün 3gün 12 saatini bu 846 sigarayı içmek için harcayacakmışım.Dünya sağlık örgütünün verilerini hiç yazmayacağım ama 270 gün sonra Kalp hastalığından ölme ihtimalim yarıya inecekmiş ve 1730 gün sonra bu toplamda beş yıla denk geliyor akciğer kanserine yakalanma riskim hiç içmemiş biriyle aynı olacakmış.Aha içip bırakanlara ne güzel şeyler var, içmeyenler daş yesin:)yemesin yemesin.Ara ara yazacağım.İnanın öyle iyi geliyor ki sıkışınca birisinin sizinle aynı yerlerden geçişini okumak.Sevgiyle Kalın,tütünsüz kalın,aşksız kalmayın tatlı böceklerim...



Yorumlar

  1. Aaaa şahanesin :) 6 gün sonra kutlayayım o zaman 100. gününü!!!!
    Hiç içmedim ama bi an içip içip bıraksam mı ki bu kafaya gelmek için diye düşündüm :))) Öyle özendirmişsin yani sigara bırakmayı.
    Bir de hani filmlerde içilen sigaralar var ya, onlar film sigarası mı? Yani öyle olsa gerek heralde, durduk yere insanlara sigara iç demiyorlardır heralde?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. yirmi yıl içmeyeni almıyoruz bu kulübe:)Ayh "Peaky Blinders"ta adamın adı için gugıllamam lazım hah Cillian Murphy bir sezonda 3000 tane içmiş:)bitkiselmiş sözde.Mübarek içmiyor yiyordu normalde içici değilmiş.İnsan nasıl öyle rol yapar hiç anlamıyorum:P Değişik bir kafası var binde birini bile analatamam:)

      Sil
  2. Vay canına 94 gün! Ay tebrik ederim, vallahi can-ı gönülden destekliyorum, çok zor bir şey yapıyorsun 🧡 Bak hiç ciğer miğer, gözaltı ve cilt rengini okuyunca "Ulan acaba ben de yapabilir miyim?" oldum ahhahhha :D
    Ben de bazen Uzi dinliyorum, senin oğlana bir sorsana cool mu değil mi Uzi. Büyük bir yanlış mı yapıyorum acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Uzi'yi sorayım :)Keşlere ciğerdi kanserdi hiiç işlememiş Allen Carr bildiği için bu kısma hiç değinmiyordu kitapta videoda. Adam 30 yıl üç paket içince olaya hakimdi.Aslında çokta kolay bırakıyorsun ve o halini görünce ondan vazgeçemiyorsun. Şu ana kadar bununla geldim.Ben bi ara kolajen desteği alacaktım youtuber bir kız sigara falan içiyorsanız boş verin siz dedi ayh bir zoruma gitti.Hani senden bi bok olmaz sal gitsin demeye getirdi.Herkesin motivasyonu farklı.Yemekten sonra bir şeyi yapmayı unuttum hissi geçtiyse neler geçmez ki.Bir de bu enerji 18 yaşımda yoktu sanki az bir şey değil bence.

      Sil
  3. Filtre kahve ile ilgili samimi hislerimi yazacağım ama linç edilirim diye de korkmuyor değilim :)))) Sütsüz, şekersiz filtre kahve içerken, biri kül tablasını su ile çalkalayıp kahve diye bana yutturuyormuş gibi hissediyorum. Senin içtiğin kahvede iş yokmuş diyecekler için belirteyim filtre kahve delisi bir adamla evliyim ve her türlü kahveyi denetti bana ve fikrim değişmedi :D Demem o ki, sigarayı bırakıp filtre kahve içmen bence çok mantıklı, açığı kapatır :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 😄var ya sigara içerken bu ziftin pekini niye içer insan derdim.Şimdi çok datlı 🤣hoş benim ikisini birden içen dostum çok,ciğer yerine katran bidonu var mübarek içlerinde

      Sil
    2. 😉 kahve kokusunu hep severdim sigaradan bağımsız.şimdi tadı da bi hoş darısı tüm arzu edenlerin başına 🌷

      Sil
  4. güzel terapi yapıyon kendine, hadi işallah bir kaç yıl geçer unutursun tamamen. kahve çok severim, günde iki üç kupa ama filtre veya amerikano, moka her neyse içine bol süt koymadan içemiyom, sert kahve içemiyom :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaparım yaparım.Maşallah kendim çalar kendim oynarım:)Motivasyonsuz olacak gibi değil.İnşallah maşallah bir kaç yıl sonra her şey daha güzel olacak.

      Sil
  5. Ben sigara kokusuna bile katlanamam. Hele otobüse, arabaya binmiyorlar mı sigara içip içim karışıyor. Gerçekten bir ton zararı var, çok iyi yapmışsınız bırakmakla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O kokudan bende nefret eder(d)im.İçmeyen insanların hakkına giriliyor.ben çok dikkat ederdim içerken bile.umarım kimseye zarar vermemişimdir bilmeyerek

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından