Gündüz Kuşağı Katiller Empatlar

 


Maruz bırakma terapisi diye bir şey okumuştum bir zaman.Birşeyden korkuyorsan misal yüksekten,terapi sürecinde belli bir yüksekliğe maruz bırakılıyordun bu tabiki kontrollü güvenli ortamlarda hastanında rızası ile oluyordu.Orada işin uzmanı ne yapıyor bilemem zaten bir türke lazım olan ayrıntı değildir kabaca genel hatlarını bilsek açık kalp ameliyatı yaparız hamdolsun!

Benimde kendimde beğenmediğim bana artık zarar verdiğini düşündüğüm bir kaç sıracam var,dur bunlara uygulayayım dedim,bknz:yere batasıca empatlığım.Sırf bu yüzden üçüncü sayfa haberlerini dinleyemez gündüz kuşağı izleyemezdim.Niyet ettim Allah rızası için empatlığımı bitirmeye deyip başladım geçen sene gündüz kuşağı izlemeye.Konu empatlıksa bundan daha iyi bir yöntem olamaz dedim.
Bilen bilir bu tarz programların piri Müge Anlıdır.Geçen yıl ne yaptımsa o kadar ilerleyemedim.Show tv de Didem Arslan'ın yaptığı programa takıldım azıcık;konular çeşitli oluyordu;dolandırılan 70 yaş üstü azgın dedeler,sahte gelinler,çözülmemiş kayıplar falan filan.Aylarca sürüyor bu konular bu arada twitter da tt oluyor Müge Anlı'daki konular.
Didem Arslan sahte bir gelinden altınları almaya çabalarken Müge Anlı'nın programında üç ceset bulunuyor aile içi ensest mağdurları kurtuluyordu.Ama neydi altın kural azar azar kontrollü maruz bırakıcaktık değil mi hah bende öyle yaptım.
Azar azar kontrollü giderken programa birileri geldi.Bodrumun bir köyünde 17 yaşında bir kız öldürülmüş boğularak.Maktülün abisi ile yengesi takipsizlik kararından sonra programa katılalım araştırılsın diye başvurmuşlar,anne babada var programda o gün aynı evde oldukları için tutuklanıp salınmışlar falan filan.
Anne de garip bir tip,bir gün başörtülü şalvarlı geldi birkaç gün sonra saçları at kuyruğu toplamış.Sunucuda bir anlam veremedi galiba sordu hani niye öyle örtünürken böyle geldin falan diye "tiktok yaptım Didem Hanım"dedi tiktok meğer taktik miş.Yazma örtmekle açmak arasındaki taktiği anlamaya çabalarken daha anlamsız şeyler yapmaya başladı devam eden günlerde "ceset varsa suçta vardır Didem Hanım"diyordu ısrarla.Baba enteresan bir vaka,herkes anneden şüphelenecek gibi oluyor ama baba o kadar safki bir olay olsa o hap kadar evde duyması imkansız duysa saklaması imkansız.

Beni sadece bu blogdan bile bilen iyi bilir anadolu'nun bağrından yerli ve milli bir tipim ama bu konulara bakınca slawmışım gibi bir his çöküyor.Aidiyet duygum kalmadı yeminle bu terapi hem benim empatimin uzayan dallarını kırpacak hemde bu topluma ait kodlara vakıf olacaktım bir taşla iki kuş!Babama da bahsetmişitim bu durumdan;senin ihtiyacın var izle biraz demişti biraz müstehzi biraz sinirli.Bu mallıkla sokağa çıksan tokatlarlar seni şuraya koyarlar diyemediyse zaar.

Neyse yarı şaka yarı ciddi bu konu aylarca ilerledi.Kadının psikolojisi ile ilgili konuşamam uzman değilim ama iniş çıkışları fazlaca göze batıyordu.Bir keresinde evde adli tıpçıların yüzseksen ayrı erkeğe ait sprem örneği bulduklarından bahsettiler.Ben günlerce bunu kafamda canlandırmaya çabaladım.Gariban çiftçi bir aile,köyde belkide o kadar erkek yoktur.Ayrıca olsa bile benim evimde sperm örneği niye nasıl bulunur.Her gün anlayamadığım bir sürü şey çıkıyordu.Gerilim türü eserlerde bir yerden sonra merak korkunun önüne geçer ya bu programlarda da o oluyor galiba.

Anneye bir gün canlandırma yaptırırken tuvalette kabız olduğundan nasıl ıkındığına kadar canlandırıveriyordu.Raiting için neler feda edilmezki akşamına tt oluyordu kadın.Kadın hapisteyken kocası ile açık görüş istemiş.Bir süredir böyle bir uygulama var evli mahkumlar eşleri ile başbaşa vakit geçirecekleri odalara alınıyor pembe koğuş tu galiba bunun adı.

Sunucu soruyor kızın ölmüş yastasın bunu nasıl isteyebildin diye diyor ki bebeğim olsun istedim ellilerindeki anne.Ben kadının gelgitleri olayların anlamsızlıkları arasında gelip giderken kızın katili annesi çıkıyor.Ben şok daha kadının bozuk türkçesine gülerken 17 yaşında bir çocuğun katili aylardır kah gülen kah ağlayan kah ıkınan anası çıkıyor.

Beni uzun bir zaman sarsan o olayla beraber bir adli tıpçı gibi ruhum delilleri topladı suçluları hapise tıktı.Gariban köylü bir teyzenin ne kadar tehlikeli olabileceğini öğrendi.Bir Babanın herşeye göz yummasına sebep olan korkaklığa hayret etti.Hiç birşey göründüğü gibi değildi hayatta.Tüm bunlar olurken terapi işe yaramış olacakki yeni sezonda Müge Anlı dan başkasını izlemez oldum.





Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından