Kırk Kırık Kırılmışlık

 


 

Britanica çocukları anlar beni günümüzde bilgiye bu kadar kolay ulaşılabilir olmak en büyük konfor lakin burada minik bir dipnot:dediklerim böyle bir talebi olan için geçerli bir durum.Hah burda anlaştıysak bilgiyi talep eden arkadaşlar buradan düz ilerlesin "15 saniyeden fazla uzun şeyler izleyemiyorum"diyen ailemdeki ergenler gibi sıkılganlar youtube shorts'larından ayrılmasın.

Uzun zamandır çoğu şeyin bir zaman sandığımdan çok farklı olduğunu keşfediyor ama alt alta yazacak zaman bulamıyordum.Şimdi tarihe not düşmüşcesine on yıl sonra bakar -way anasını ne kadarda doğru söylemişim/yok lan ne alakası var bunun diyebilmek için not edeceğim.

 40 Yılda öğrendiğim 40 şey

(Böyle dedi ikinci maddede cortladı)

1-Özel olduğunu sanma yanılgısı


Bu sadece kendimde olan bir durum sadım yıllarca:)meğer herkeste varmış "insan kendini beğenmese çatlar ölür"diye bir lafta vardır durumu özetler nitelikte.Sen özel misin tüzel misin bilemem ama bu düşüncenin herkeste olduğunu öğrendiğim yaşlarda benimki azalarak bitmekteydi hamdolsun.Ha böyle hissetmek kötü mü?asla değil sadece bu hisle karşınızdakini daha değersiz yahut sizden daha az zeki olduğu yanılgısına düştüğünüz yerlerde boka basıyorsunuz diyeyim.Misal karşınızdaki insanlar daha eğitimsiz görece saf olabilir hatta ona yaptığınız şeyi tarif edemeyecek kadar iletişim becerisi de olamayabilir ama sizin ne yapmaya çalıştığınızı hissedemeyecek kadar EQ'suz olamaz.Hayvanlar gibi en ilkel insanın da hisleri vardır.Siz yine en özel/zeki/yetenekli bla bla olduğunuzu sanın ama başkalarının üstüne basarak değil az ötede yapın sıkıntı olmaz.


2-Müzik zevkini Eşsiz Bulma


Ergenken arkadaşımın evinde uydu kanallarında mtv yi gördüğüm gün tarlasında ufo gören çiftçi gibiydim.Gariban çocukları olarak karasal yayında vj Bülent ile top10 listesinde türk müziğini ezber ediyorken elimde birisi için miadını doldurmuş sony bir walkmenle radyoları dinliyor olurda birisinden yeni çıkmış bir kaset ödünç alırsam haftalık harçlığımı pillere harcıyordum.Rafine bir müzik zevkinin olması için bile paran olması gereken bir dönemden sadece internet erişimi ile yukarıda bahsettiğimiz konforda sınırsız repertuar ve müziğin ilmine ulaşabileceğiniz günlere geldik.

Neyse ne gelse dinledim hala öyleyim bir tarzım yok ama iyi insan gözlemlerim birinci maddedeki algıyla kapışır bir şey daha varsa kesinlikle budur nedir? herkes kendi müzik zevkini eşssiz sanıyor.Bir sır vereyim mi?Değil!Yine az ötede sanmanızda sakınca yokken şu maruz bırakma coşkunuz öldürüyor beni. Kekocanlar tofaşlarında bangırdatırken en acıklı melodileri yahut tikicanların dımtıssları ile avrupa birliğine kabul edilecek gibi hissetmelerini geçtim arkadaş arabalarının blootoothuna bağlanıp spotify listenizi açmanız terördür yapmayın etmeyin.Arkada fon olarak sessizliği örtsün diye birşeyler tıngırdasın ona okeyim.Ama aynı konser salonunda değilsek senin müzik zevkin benimle kesişim kümesine girmiyor malesef.

3-Ebeveynlikte Kusursuzluk Yanılgısı


Kaç yaşındaydım çıkaramıyorum ama bir gün kendi kendime Babamda aslında o kadarda ... değilmiş dedim.Boşluğa cool/kültürlü/zeki/hassas v.b. doldurdum zaman içinde:)
Benim babamı idealize ederek geldiğim günlerde çocuklar ebeveynlerinin kusursuz ve sevgi dolu oluşları ile övünürlerdi.Şimdikiler boomer diyor iki nasihat edince:)Ne bizim kuşağın anasını babasını kutsal sanması nede z kuşağının acımasızca eleştirileri değil bahsettiğim.Günümüzdeki en sıkıntılı durum hala içi boş bir ideal anne/baba kavramının pazar değeri oluşu.Bin tane cümleyle romantize edilebilecek bir şeyin aslında birilerinin tamamen üreme amaçlı yaptığı bir eylem olduğu gerçeğinin çarpıştığı yer,işte bu işin mizahının olduğu yer.Bizim gibi birey olamamış insanların oluşturduğu toplumlar dünyaya getirdiği evlatlarının da birey olmasına izin vermiyor.Sonrasında en mikemmel benim annemdi en mikemmel baba benim diye geziyorlar.Yaklaş birşey söyleyeceğim.Değilsiniz, anneniz babanız da değildi.üreyelim dediler sen oldun/lan yaptık bunu bari bakalım dediler annelik babalık aile olgusu oluştu/lan bu olmamış bir daha deneyelim dediklerinde kardeş sahibi oldun bu kadar:)çokta şey yapma.Birey olma ile bunu ne alakası var dersen, şişşt orda dur.Sosyal medya bio larında Mustafa'nın karısı Ayşegülün annesi yazan insanlarız.Çocuğumuzun kariyerine,evleneceği kişiye,eşşek kadar olsa bile nerde ne diyeceğine,ne düşüneceğine hükmeden edemiyorsa edenlere özenen milletiz .biz kırk kişiyiz birbirimizi biliriz bu sebepten ötürü üremek için yaptığımız şeyi övünecek üstünden nemalanacak şeye çevirirken tabi bir tutam kutsallık atfederiz yoksa olduğu hali çokta şık gelmez kimseye.Devam edecek....

Yorumlar

  1. yalan yok şimdi kırk madde de bu blogda yazılmıştır diye korkarak indim alt satırlara. neyse ki allah’ın hakkı üçte binmiş:) 2 numaralı madde insanları yok olsun diye bütün paramı servetimi olmayan yatımı katımı feda ederim. yeter ki bitsin bu tipler. azalarak da değil. hemen şimdi. gecenin üçü sabahın beşi güneşin en dik geldiği açı fark etmiyor öküzlükte sınır yok maalesef. bunlar bir, dörtlü yakıp trafiği felç eden hergeleler iki, oturduğu bankı ve çevresini çekirdek kabuklarıyla dolduran plastikler üç, otobüste ön kapıdan inen “sağlıklı” bireyler dört, kamusal alanları kendi malıymış kullanan terliksiler beş ve şimdi sayamayacağım kadar çok kımıl zararlısını uzayın kara deliğine ışınlamak için gelecek teknolojiyi bekliyorum ben kendim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 40 madde yazılmadığı gibi devam edecek iddiası bile asılsız duruyor laf aramızda.Biz toplumcak eğtimlisi eğitimsizi bence 3.maddedeki sorun kaynaklı büyüyemiyor olgunlaşamıyoruz,o yüzden birileri kulağımızı çekinceye kadar şımarıkca davranıyoruz

      Sil
  2. müzik zevki çok özel olan iyi ebeveynler de olabilir bu dünyadaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güllü dinleyen evlat için söylediklerinin bir karşılığı yok😆

      Sil
  3. Güzel bir yazı, miyhad arkadaşın yorumuna da katılıyorum.

    YanıtlaSil
  4. Ahahahaahha ay ben aramıza kocam kendi müzik listesini bağladığında bile sinir krizi geçiriyorum. Başkalarının müzik zevkine sanırım asla katlanamam. Herkesin kendi müzik zevki kendine bence. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kocalara yapılabilir bu işkence ama onlar bize yapamaz.şu an cevaz verdim🎧

      Sil
  5. Çok güzel yaa egosu tavan yapmislara okunasi bir yazı sizi takibe alacaktım ama izleyiciler gatgetini bulamadım ya da göremedim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bilboardlara asmak lazım derim hep "filmin sonunda pamuğu tıkayacaklar"diye😁 teşekkür ederim yorumun için.bu modda takip butonu yok maalesef sitemin adını kopyalayıp takip listesine eklemek lazım

      Sil
  6. Vallahi üç maddenin üçüne de katıldım, ama en çok üçüncü maddede söylediklerinizi sanki ben konuşmuşum gibi hissettim. Tabi siz çok daha güzel ifade etmişsiniz :) Anne olmadan önce söylediğimde çevremden "Anne ol da öyle konuş" Diyenler vardı. Vallahi anne olduktan sonra daha da coşkulu söyler oldum. Bu birey olamama ama ortada ait hissedeceğin ve de psikolojik olarak büyüyeceğin bir 'aile' ya da sağlıklı bir toplumun olmayışı; ama tüm yaş almış kişilerin hele de arada kan bağı varsa " her şeyi ben bilirim, senin hayatını ve de kararlarını da senden daha iyi bilir ve de seçerim" Bakış açısı.... Altı doldurulmamış ne çok sözde değerlerimiz var.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim ifade için söylediklerine❤️ya benim kabul edemediğim,hatalı herşeyi kutsalın arkasında güzellemeleri.Onlar yanıldı biz o hataya düşmeyelim deseler problemin büyük bir kısmını çözeceğiz ama kusursuz sanmak baya konforlu bir yaşam şekli

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından