Aşk-ı Memnu

 Aşk-ı Memnu dizisinin tekrarı vardı bir süredir kanal D'de.Geçen hafta primetime denen vakitlerde finali yine yeniden milyar kere izlendi,x'te ekşi sözlükte başlıklar açıldı.Lan hangi gerizekalı on üç yıldır bu diziyi izliyor dediysen ;birisi bendim.Allah seni inandırsın cumartesi kaynanamdaydım izleyemedim diye pazar üşenmedim youtube dan finali bi daha izledim salya sümük.Ay ne duygusal kıs diyenlere yok walla değilim.Sadece boğaz manzarası sağlam bir müzik olunca falan bünyem tuzlu su üretiyor belki:)

Aşk-ı memnu'nun üzerinden yıllar geçti benim gibi fanıysanız üstüne ne felsefeler yaparız! sadece bir karakteri yıllarca tartışabiliriz geç onu yıllar içinde diziye dair tüm doğru yanlış algımın farklılaştığı kısımlar üstünden duygusal zekanın da ahlak kriterlerinin de değiştiğine dair  ne çıkarımlar yaparımda bu senin umrunda olur mu bilemem.Bugün sen premium bir aşk-ı memnu fanı olabilirsin yada bu konuda çömez, önce al şu evrakı doldur sonra vezneye git!hangi karakter çıkarsan o rumuzla gel yorumlara

vezne şurada


Bugün konumuz enler 


En Kezban Aşk-ı Memnu Karakteri

Histerik zengin çocuğu olarak başladığı diziye,bizim gibi halka yalılarda da Kezbanlar olduğunu gösteren karakter Nihaldi.Baba bunu bana al şımarıklığını ara ara verdiği evlilik macerasında bu kız adım kadar eminim hissettmişti Bihter ile Behlülü.Hadi buna yok diyelim son zamanlar Bihter bildiğin mobbing yapıyordu.Hadi onuda hissetmedi diyelim abi o adamın onu sevmediğine emindi ve tüm bu saydıklarıma rağmen "ben senden eminim Behlül"diye diye Matmazeli harcadı,babasını harcadı.Bulsa ölmüş anasını harcayacaktı Behlül budalası Kezban. 



En gerzek Aşk-ı Memnu karakteri

Kesinlikle Cemileydi;eli kulağı heryere uzanırken hem herşeyin içinde hemde hiç birşeyden habersiz olması insanüstü bir çaba gerektirirken o salaklıkla birilerinin gözüne batıp kovulması tam bir bahtsız bedevi olayıdır.O kadar kıvrımlı vücudu ile hayatındaki en kıvrımlı şey şambriyel olan bir erkeği tavlayamamasıda(Beşir) gerzekliğini tescillediği başka bir konuydu.


En Sinsi  Aşk-ı Memnu Karakteri

Birkaç karakter bu kategoriye dahil edilebilir gibi dursada burada sanırım Katyada bir kgb ajanı havası vardı yalan yok.Bir kere her kapının ardındaydı,bu evin asilzadeleri de olsa mutfaktaki ayak takımı da olsa değişmiyordu.O topuz ve kıyafet fix paket değişmiyordu aynı tonda duygusuz bir surat ve her durumda gülümsüyordu.Dikkat edin sinsiler dışarıdaki hekese gülümser ama asla gözlerini içi ışıldamaz.Evet Katya sen en sinsi tiptin birde şöför fantezin vardı ama bunun konu ile alakası yoktu belkide vardı bilemedim!Beşire sarkmış,Saitten sekmiş Hilmi Önal'ın şöförü ile dest-i izdivaç etmiştir.



En gereksiz akraba karakteri

Firdevs ve kızları konusunda en başta tavrını koymuş korkularını belirtmiş birinin,Behlül Bihter söylentileri ayyuka çıktıktan sonra kendi personellerinin bulduğu kanıtları bile karartması "ay bunlar hep iftira"söylemi ne karakterine ne yaşının tecrübesine yakışmamıştır, o yüzden çiftliği karakterinden daha faydalıydı net.Toksik pozitifler şöyle durun acı söyleyen dostlar beni yerden yere vurun şarkısı Arsen Hala gibilere gelsin.

En Faydasız Arkadaş

Pelinler alınmasın isminin hakkının veren bir sarışındır kendisi.Behlülü tenhada bulsa ekmek arası götürecek çakallıktaki kız bir kere dememiştir Nihale; Bihter ile anasının kesip attığı tırnağın ıq'su bile senden fazladır,bunlar seni yiyorlar olabile bilirmi diye. Geç onu en son Peyker dostane bir şekilde etrafındakilere güvenme diye uyardıktan sonra bile Behlül bununla evlenmedi diye seni kıskanıyor demiştir.Allah'ım bu salak gibi arkadaşın olacağına bin tane kafası çalışan düşmanın olsun,en azından idmanlı olursun.



En Beceriksiz Aşk- Memnu Karakteri

Kesinlikle Beşirdi, ne kimseye bildikleri ile faydası dokundu,ne elindeki kozlarla sevdiklerini Bihterin gazabından koruyabildi.Durup durup Nihal mutlu oslun dedi.Lan beceriksiz kifayetsiz üvey annesini götüren adam ile nasıl mutlu olsun Nihal?Bana babalık yaptı dediğin adama yapılan çifte ihanete defalarca şahit olup kayıt eden,görüntülerin olduğu cd'yi holdinge postalayan,pişman olup Nihatın elinden aldığı kaydı yok edip evi terkeden, gemilerde zatüre olup eve gelip sildiği görüntüleri aslında silmediğini anlayan,tutup tekrar cd'ye kaydedip banka kasasına koyan,anahtarı ben ölünce Matmazel alsın deyip sonra Behlül'e veren bir beceriksizliği canıyla ödemiştir.Ay yazarken yoruldum toksik "pozitif vaka II" kayda geçelim.


En Melankolik Aşk-ı Memnu Karakteri

Tartışmasız en sıkı sahneleri Bihter'e giydirdiği sahnelerdir.O beklenmedik fransız mizacından Bihtere ne de güzel çakmıştır zaman zaman.Adnan'a olan aşkını yıllarca içinde taşımış platonikliğin kitabını yazmıştır.Yarım topuk ayakkapları,nazik topuzu ve hep titreterek çektiği eyelınerla en güvenilir kategorisindedir(bence titrermeden eyelıner çeken kadınlar uzaylı) ama son ana kadar şüphelenmekten başka bir halt yapamadığı için beceriksizlikte mansiyon alır.Bonjour Matmazel!



En Zeki Aşk-ı Memnu Karakteri

Firdevsle atbaşı yarışırlar bu kategoride yine Firdevs'ten başka kimsenin sezemediği şeyleri o evin dışında sezmiş birde üstüne patlatmıştır.Nurlar içinde yatsın sıkı oyuncuydu.Çizgisi olan karakterlerden birisi bu adamdı.Beşir gibi iyilik adı altında may mıy yapan tiplerden zerre gıda almam.Kötülüğün bu kadar kolay tanımlanabildiği bir evrende iyilik niye bu kadar göreceli ya.Ahlak anlayışımız üstüne felsefeyi "Terspabuçlarla huzura doğru" programına bırakalım ama şunu söyleyebilirim ben net insan seviyorum.Hilmi Önal net kötüydün belki  ama zekanla ben senden razıyım.

En Masum Aşk-ı Memnu Karakteri

Birazda safcaydı evet o babasının kızıydı.Narsist ebeveynlerin evlatları kategorisinde empatlık bayrağını alıp gözüme gözüme sallayan kız.Olmak istediğim karakter Firdevsti ama benim "Hangi Aşk-ı Memnu Karakterisin"testinde çıktığım tatlı kıs.Hayaller hayatlar işte:( Güzellik göreceli diyenlerin ağzına terlikle vururum bu kız çok güzeldi hatta en güzeldi benim için.


En Olmazsa Olmaz Aşk-ı Memnu Karakteri

Bazı kadınlar var onlar en kadın kadınlar..Bu kadınların tırnağı hepimizden çok gün görmüştür yemin edebilirim ama kanıtlayamam.Katya banyomu hazırla,Katya sütümü getir uyuyacağım.Akşam davet varsa önce masaj yaptırıldığını,seyahata giderken takılardan valiz yapılacağını neleri neleri öğretti biz gibi lümpenlere.Kıyafetleri geç yetmişlerinde bir kadın yirmilik bir enerjide nasıl kalırı öğretti.Okulda ders olsa okurum,türbesi olsa yüzümü gözümü sürerim.Kayta'nın yerine gel çalış dese para pul istemem... Aşkım bebeğim o benim! karakteri geç Nebahat Çehre'nin müridiyim konu kapanmıştır.Bu dizide herkesin olmazsa olmaz dediği bir karakter olacaktır benim için o Firdevs Yöreoğlu'dur.


En Doğan Görünümlü Şahin Karakter

Hani demiştim ya net insanları seviyorum diye galiba bu eserin en bulanık karakterilerinden birisiydi Adnan Ziyagil.Selçuk Yöntemin oynadığı davudi sesli saf görünümlü adam,kızı yaşında bir kadınla evlenip,pimi çekilmiş el bombası gibi dolaşan Behlül ile aynı evde yaşarken O'da kezban kızı gibi Bihterin onu sevmediğine emindi.Bir noktada sürekli reddedilince Bihtere tecavüz etmesi bunun kanıtıydı.Seviyorsanız sizi istemeyen reddeden bir kadına tecavüz etmezsiniz tabiki sapık değilseniz.Ailecek pastam dursun karnım doysun felsefesi ile yetiştiklerinden midir yoksa hayatta herşeyi alınabilir sahip olunabilir görmelerinden midir bilemem ama hastalıklı birşeyler vardı bu Ziyagillerde.




En Bahtsız Aşk-ı Memnu Karakteri

Bihter reyisdir bence.Melih bey takımı imajından az sıyrılınca ,Annesi ile kavgasını bitirememiş, babasının intikamını almaya çabalarken yaşca büyük bir adamla aşksız bir evlilik yapmış bir kız çocuğu görüyorum ben.Behlül Onun canını her yakmak istediğinde "Sen annenin kızısın"demiştir.Sanırım hiçbirşey o kadar yakmamıştır canını.En büyük korkusu annesine dönüşmek olduğu halde en sonunda ona dönüşmesi ibretlik notalar barındırır.Bihter bu hikayenin masumu değildi elbet annesine dönüştükten sonra çoğu insana bile isteye kötülüğü de dokunmuştur ama hakkını verelim günahlarının bedelini tek ödeyende Bihter Yöreoğlu'ydu.


En Karakter Yoksunu Aşk-Memnu Karakteri

Terapist okurlarımın müsadesi ile psikolojik rahatsızlıklara göre de bir Aşk-ı Memnu analizi yapalım.Bu puşt narsist mi olur,Bihterle vedalaşıp Nihalle kikirdediği sahnelerdeki hızlı duygu geçileri ile sağlam bir bipolar mı olur analiz edelim inşaallah.Behlül sen ne karakter yoksunuydun ya! hayatındaki hiç bir şey Bihterin de dediği gibi saçından bile daha kıymetli değildi.Lan bu şerefsizlere çekilen kızlardaki genin bir aşısını bulsak ya.Yakışıklı adam sendromlu birşeydir kızlar erkeğin çirkini olmaz çirkin karakterlisi olur.Ters ablanızdan tavsiye;gezin tozun iki sevin aldığınız duvar dibine bırakın aşık olmayın "Ben"diyen adamlara.



Yorumlar

  1. Valla şimdi beni gömmek yok ama ben testte Behlül çıktım ya.... :D Ahahshashah nasıl oldu bilmiyorum inanın ki. Dizinin fanı değilim ama geçenlerde kitabı okumuştum. Kitapta gerçekten sevmişti Behlül Nihal'i dizide bu kısmı tam hissedemedik biz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Behlülcüğüm narsistler kimseyi sevmez birilerinin onları sevmesini severler ancak!Ne zaman Bihter kuyryğuna kuyruğuna basmaya başladı "ben masım Nihali seviyırım" diye inlemeye başladın.o değilde yıllarca kardeş gözüyle gördüğün kızı yatağa atarken gram tereddüt etmemene profesyonelliğine şapka çıkarttım hıh:)

      Sil
  2. Yazını okurken çok eğlendim. Harikaydı :)

    YanıtlaSil
  3. Hahahah tüm görüşlerine o kadar katıldım ki, çok güzel bir değerlendirme olmuş kesinlikle. Ben Behlül'den sonra sarışın renkli gözlü adam sevmez oldum, bak o kadar etkiledi beni 🤣 Testte de Behlül çıktım nasıl olduysa. Bence bu dizide en tatlı ilişki Peyker ve eşinin ilişkisiydi. Arada absürd bi yaş farkı yoksa ve uyum varsa aşka saygı duyarım ama Adnan bence de anasının gözü bir karakterdi ve tecavüz etmesiyle de toksik liğini net bir şekilde kanıtlamış oldu sanki. Dediğiniz gibi Ziyagil hanesinde zaten bir olmamışlık vardı. Bihter'e yazık oldu. Ne kadar kızsam da en çok ona üzüldüm ben de. Hani bu dizi yeniden çekilse ve Bihter aklı başında seçimler yapsaydı nasıl olurduyu da yazsalardı kadınlar için terapi niyetine izleyebilirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şu Behlül çıkanların sınav kağıdını inceleyelim bari😄çok doğan görünümlü şahini vardı bu dizinin, kötünün adı çıkmış iyiyim diye gezen andavallar dediğin gibi en toksik tiplerdi

      Sil
  4. ben d tv de her karşıma çıktığında izliyorum :) bihter ve nihal için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aman n'apalım Deep içkimiz kumarımız yok,bir aşk-ı memnumuz var:=)

      Sil

Yorum Gönder

Teşekkürler..

Bu blogdaki popüler yayınlar

Korona Günlerinde Kış Hazırlıkları

Ömer Lütfi Lülü Efendi Konağı

Şampuansız Üç Yılın Ardından